You are currently viewing تبدیل کاردانو به ریال ، روش و شیوه تبدیل ارز کاردانو و قیمت

تبدیل کاردانو به ریال ، روش و شیوه تبدیل ارز کاردانو و قیمت

تبدیل کاردانو به ریال ، قیمت کاردانو به ریال و تومان . روش های تبدیل کاردانو به ریال چگونه است؟ کاردانو توسط چارلز هوسکینسون ، ریاضیدانی که بنیانگذار اتریوم بود ، تاسیس شد. به گفته وب سایت کاردانو ، چشم انداز آنها توسعه “یک بستر بلاکچین برای تغییر دهندگان ، مبتکران و بینندگان است ، با ابزارها و فن آوری های مورد نیاز برای ایجاد امکان برای بسیاری ، و معدود ، و ایجاد تغییرات مثبت جهانی”.

پلتفرم بلاک چین کاردانو اولین مورد در نوع خود است که بر اساس تحقیقات علمی تأیید شده تأسیس شده است. کل پروژه با تحقیقات دانشگاهی هدایت می شود و همه ادغام ها و پیاده سازی های پلتفرم ابتدا مورد تحقیق قرار می گیرند ، قبل از ورود به توسعه ، مدل ریاضی ، آزمایش و آزمایش می شوند.

آدا یک رمز ارز رمزنگاری شده مرتبط با کاردانو است. این برخلاف رابطه آشناتر بیت کوین و اتریوم است ، جایی که سازمان و نشانه یک نام دارند و هر دو به جای یکدیگر استفاده می شوند. رابطه بین کاردانو و ای دی ای مشابه رابطه بین ریپل سازمان و XRP است. نام آدا برگرفته از ریاضیدان قرن 19 و اولین برنامه نویس کامپیوتری جهان آدا لاولیس است.

تبدیل کاردانو به ریال ، قیمت کاردانو

کاردانو با نماد اختصاری ADA یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۲۹.۴۱ میلیارد دلار، در رتبه ۷ بازار قرار داشته و سهم ۱.۶۰ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از کاردانو در این لحظه با قیمت ۰.۸۷۴۲۴۵ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۶,۴۵۰ تومان معادل ۲۳,۱۲۳ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۲.۳۹ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۸.۸۹% افزایش یافته است. بالاترین قیمت کاردانو در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۴۰۰(02 September 2021) معادل ۳.۰۹ دلار بوده که همینک %۷۱.۷۷ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش کاردانو ۳۳.۶۴ میلیارد و تعداد کل واحدهای آن ۴۵ میلیارد خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن کاردانو معامله می‌شود، صرافی PayBito با سهم %۹.۶۷ از حجم معاملات روزانه است. این قیمت مربوط به اسفند 1400 است.

کاردانو چگونه کار می کند؟ نحوه فروش کاردانو و تبدیل به ریال

برای تبدیل کاردانو به ریال بلاک چین کاردانو اغلب به عنوان رمز ارز نسل بعدی شناخته می شود. کاردانو که با استفاده از زبان برنامه نویسی Haskell توسعه یافته است ، به عنوان “فناوری که از طریق علم مبتنی بر شواهد محقق شده است” می بالد.

بستر بلاک چین بر اساس یک پروتکل اجماع به نام Ouroboros ساخته شده است. به گفته کاردانو ، این امر به بلاک چین اجازه می دهد تا یکی از چالش های اساسی شبکه های بلاک چین نسل قبل را حل کند – هزینه های بالای تراکنش در نتیجه افزایش حجم معاملات. کاردانو علاوه بر سرعت پردازش سریعتر ، به دنبال صرفه جویی در هزینه های انرژی با ساده سازی روش پردازش معاملات است. به گفته کاردانو ، بلاک چین آنها فرصتی فراتر از دنیای مالی ارائه می دهد که ارزهای رمزنگاری با آن ارتباط دارند. آنها فرصت هایی را برای استفاده از بلاک چین در آموزش ، خرده فروشی ، کشاورزی ، دولت و مراقبت های بهداشتی می بینند.

با کاردانو (آدا) چه کاری می توانم انجام دهم؟

کاردانو معتقد است که بلاک چین کاردانو و رمز ارز ای دی ای در موارد زیر استفاده می کنند:

تحصیلات:

در حال حاضر گواهینامه های دانشگاهی متمرکز هستند و کاملاً توسط موسسه دانشگاهی که آنها را صادر می کند کنترل می شوند. کاردانو به دانش آموزان این فرصت را می دهد تا کنترل این گواهینامه ها را غیر متمرکز کنند و به آنها ، صاحبان واقعی ، کنترل و مالکیت بدهند. کاردانو معتقد است که راه حل بلاک چین این گواهینامه ها را تضمین می کند و به دانش آموزان اجازه می دهد این گواهینامه ها را با کسانی که دوست دارند سریع و راحت به اشتراک بگذارند.

خرده فروشی

برای تبدیل کاردانو به ریالکاردانو خود را یک ابزار مهم در مبارزه با تولید و فروش کالاهای خرده فروشی تقلبی می داند. با توجه به ماهیت پیچیده تولید کالا و فروش آنلاین ، کاردانو معتقد است که بلاک چین آنها راه حلی قدرتمند برای اطمینان از برچسب گذاری کالاهای اصلی در حال تولید است. بلاک چین کاردانو یک راه حل ضد دستکاری اضافه می کند که اصالت کالاهای خرده فروشی تولید شده در هر نقطه از جهان را ثابت می کند.

دارایی، مالیه، سرمایه گذاری برای تبدیل کاردانو به ریال

هرکسی که سعی کرده است یک حساب بانکی در یک بانک سنتی باز کند ، می داند که این یک روند دردناک است که اگر نه هفته ها ، ممکن است روزها طول بکشد. کاردانو معتقد است که با اجازه دادن به کاربران برای ذخیره ایمن اطلاعات کاربری و شناسایی اسناد در بلاک چین خود ، می توانید اصطکاک و مدت زمان لازم برای انجام فرآیندهای ساده مانند افتتاح حساب بانکی جدید را کاهش دهید.

سرمایه گذاری

اما اگر شما فردی نیستید که در این زمینه ها کار می کند یا به دنبال راه اندازی فرآیندهای مکنده هستید ، باز هم می توانید با کاردانو و آدا در ارتباط باشید. پاسخ این است: قطعاً. برای بقیه که درگیر مقررات مالی و جلوگیری از تقلب در محصولات نیستیم ، ای دی ای به عنوان یک ذخیره ارزش عمل می کند. مشابه بیت کوین و سایر توکن های ارزهای رمزنگاری شده ، شما می توانید با خرید ای دی ای در کاردانو سرمایه گذاری کنید و در صورت افزایش ارزش از مزایای بالقوه آن بهره مند شوید.

چگونه کاردانو را در ایران بخرم یا به ریال تبدیل کنم ؟قیمت کاردانو

امروزه برای خرید کاردانو در ایران و تبدیل به ریال دو راه وجود دارد :: کاردانو (آدا) را از صرافی ارزهای رمزپایه به دلار ایران خریداری کنید صرافی های رمزنگاری شده این خدمات را به شما ارائه می دهند که دلارهای خود را با ارزهای رمزنگاری شده با یک قیمت عوض کنید. بنابراین ، در این مورد ، اگر به دنبال خرید کاردانو در ایران هستید ، برای تبدیل کاردانو به ریال باید مراحل زیر را دنبال کنید: مبادله ارزهای رمزنگاری شده مناسب شما را بیابید. ده ها صرافی ارز رمزنگاری شده در ایران و در سطح جهانی فعالیت می کنند که شما انتخاب می کنید. هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

بیشتر بخوانید: تبدیل بیت کوین به ریال و قیمت بیت کوین

برای یک حساب با شناسه رسمی ثبت نام کنید به صفحه یا قسمتی از سایت بروید که به شما امکان می دهد ای دی ای را معامله کنید و مبلغ را انتخاب کنید. روش پرداخت را انتخاب کنید – اکثر صرافی های رمزنگاری شده امکان خرید با استفاده از کارت اعتباری و کارت های اعتباری را ارائه می دهند ، در حالی که برخی به شما اجازه می دهند از خدمات پرداخت ایرانیی مانند BPay استفاده کنید. جزئیات سفارش را بررسی کرده و روی “خرید” کلیک کنید

کاردانو را به عنوان سرمایه گذاری در سبد ارزهای رمزنگاری شده خریداری کنید

هنگامی که کاردانو را از صرافی خریداری می کنید ، باید مقدار ارز خریداری شده و قیمتی که می خواهید آن را خریداری کنید تعیین کنید. قیمت ارزهای رمزنگاری شده معمولاً کاملاً بی ثبات است ، بنابراین پیدا کردن “قیمت مناسب” معمولاً چالش برانگیز است. پس از تصمیم گیری در مورد این اعداد ، باید در نظر بگیرید که چند سکه دیگر بخرید و کاردانو شما باید در مقایسه با بقیه سبد سهام چقدر باشد. سپس باید هر بار که سرمایه گذاری جدیدی در کاردانو انجام می دهید ، این روند را بارها و بارها تکرار کنید.

برای تبدیل کاردانو به ریال در عوض ، می توانید با استفاده از Chillur مجموعه ای از 10 ارز رمزنگاری شده ایجاد کرده و به طور مداوم در این ارزها سرمایه گذاری کنید. به این ترتیب ، کاردانو بخشی از مجموعه شما خواهد بود و شما به طور منظم مبالغ کمی را در کاردانو (آدا) سرمایه گذاری می کنید بدون اینکه نگران زمان ، قیمت و میزان آن باشید – چیلور همه این کارها را برای شما در یک برنامه منظم و مشخص انجام می دهد.

چگونه می توانم روی کاردانو آدا سرمایه گذاری کنم؟

دو روش برای سرمایه گذاری در کاردانو آدا وجود دارد – به طور مستقیم ، همانطور که در قسمت قبل توضیح دادیم یا با سرمایه گذاری در کاردانو آدا به عنوان بخشی از نمونه کارها.

نمونه کارها فهرست با کاردانو

سرمایه گذاری در کاردانو بدون هیچ زحمتی این است که ای دی ای را به عنوان بخشی از مجموعه شاخص خریداری کنید. مجموعه ای از شاخص ها سرمایه گذاری شما را در چندین ارز رمزنگاری شده گسترش می دهد تا اطمینان حاصل شود که شما با سرمایه گذاری روی یک واحد همه چیز را به خطر نمی اندازید – آن را در مورد تخم مرغ و همان سبد به یاد داشته باشید؟ در زمان نگارش این مقاله ، بیش از 2000 ارز رمزنگاری شده مختلف وجود دارد که ای دی ای by کاردانو تنها یکی از آنها است. نمونه کارها با کاردانو به شما امکان می دهد تا در کنار 9 ارز از 10 ارز رمزنگاری شده دیگر ، روی ای دی ای سرمایه گذاری کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین روش برای تبدیل کاردانو به تومان

Chillur مجموعه ای از 10 ارز رمزنگاری شده برتر را با سرمایه بازار ارائه می دهد. برای تبدیل کاردانو به ریال این بدان معناست که هر 1 دلار که از طریق Chillur سرمایه گذاری می کنید بر اساس ارزش آنها در بازار در 10 ارز رمزنگاری شده (که شامل ای دی ای ، ارز رمزنگاری شده مرتبط با کاردانو) است ، تقسیم می شود. کاری که Chillur انجام می دهد این است که مبالغ ناچیزی را به طور مرتب به جای مبلغ یک بار در یک عکس سرمایه گذاری می کند. به این ترتیب ، اطمینان حاصل می کنید که همیشه به طور مرتب روی ارزهای رمزنگاری شده سرمایه گذاری می کنید.

کاردانو را کجا نگهداری کنم؟

همه ارزهای رمزنگاری شده در کیف پول های رمزنگاری شده ذخیره می شوند. کیف پول های رمزنگاری شده دستگاه های فیزیکی و همچنین برنامه های تلفن همراه هستند که یا به گونه ای طراحی شده اند که فقط یک نوع ارز رمزنگاری شده را در خود جای می دهند یا می توانید چندین ارز رمزنگاری شده را در یک کیف پول ذخیره کنید. علاوه بر این ، کاردانو همچنین کیف پول خود را با نام Daedalus ارائه می دهد. بنابراین اگر به دنبال ذخیره کاردانو ای دی ای خود به صورت جداگانه از سایر ارزهای رمزنگاری شده خود هستید ، باید آنها را در کیف پول Daedalus ذخیره کنید. سومین راه برای ذخیره کاردانو ای دی ای این است که آن را در کیف پول صرافی رمزارزی که از آن خریداری کرده اید بگذارید.

کاردانو چه می کند؟

کاردانو نقشه راه توسعه پنج مرحله ای برای آینده آنها ، با نام بایرون ، شلی ، گوگوئن ، باشو و ولتر را ترسیم کرده است. اولین مرحله ، بایرون ، به پایان رسیده است و به کاربران اجازه می دهد تا ای دی ای را برای اولین بار خریداری کنند و آنها را در کیف پول Daedalus خود ذخیره کنند. این مرحله اولین مرحله رشد آنها بود که ای دی ای بین المللی را به خود اختصاص داد و آنها را به یکی از محبوب ترین ارزهای رمزنگاری شده در سراسر جهان تبدیل کرد.

کاردانو در حال کار بر روی مراحل Shelley و Goguen نقشه راه به صورت موازی است. مرحله شلی ویژگی های جدیدی مانند سیستم پاداش را برای افزایش پذیرش جامعه و تشویق افراد بیشتر برای مشارکت در شبکه معرفی کرد. کار در این دوران عدم تمرکز بلاک چین را تضمین می کند اما اطمینان می دهد که به ادعای خود آنها تا 100 برابر بیشتر از هر شبکه غیر متمرکز دیگری باقی می ماند.

مرحله Goguen

برای تبدیل کاردانو به ریال در حال حاضر نیز در حال تولید است ، قراردادهای هوشمند را بر روی بلاک چین کاردانو معرفی می کند. با این کار یک پلتفرم جدید توسعه زبان و توسعه قرارداد هوشمند جدید معرفی می شود. کاردانو همچنین برنامه هایی برای ایجاد ارزهای رمزنگاری شده جدید در شبکه خود دارد و چشم انداز نهایی این است که همه افراد را برای استفاده از برنامه های خود به پلتفرم خود بیاورد. در مرحله نهایی نقشه راه کاردانو ، معروف به ولتر ، شبکه کاملاً مستقل و مستقل خواهد بود.

به جرات می توان گفت که این مرحله از نقشه راه کاردانو چند سال طول می کشد تا حتی شروع شود. این یک راه دورتر است که می گوید تنها راهی که می توانید بدانید کاردانو چقدر موفق و اصلی خواهد بود این است که در سفر به آنها بپیوندید. و این دقیقاً همان کاری است که سرمایه گذاران بیشمار ای دی ای انجام می دهند.

کاردانو چگونه استفاده می شود؟

توکن ای دی ای بومی کاردانو می تواند به عنوان انتقال ارزش استفاده شود ، مشابه نحوه استفاده از پول نقد در حال حاضر. اگرچه بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده می توانند دارای این ویژگی باشند ، اما ای دی ای کاربردهای دیگری نیز در طراحی آن دارد.

یکی از ویژگی های اصلی پروژه کاردانو پروتکل اجماع Proof of Stake (PoS) آن است که ای دی ای روی بلاک چین کاردانو قرار می گیرد تا تراکنش ها را تأیید کند. کسانی که ای دی ای خود را برای بلاک چین در نظر می گیرند ، از پاداش هایی برای مشارکت خود برخوردار می شوند – در قالب ای دی ای بیشتر. این پروتکل شرط بندی ، مشارکت فعال و بهنگام را تضمین می کند و در عین حال به حفظ امنیت در کل بلاک چین کمک می کند.

یکی دیگر از کاربردهای ای دی ای در شبکه کاردانو در رای گیری و حکمرانی است. کاردانو ، بر خلاف سایر پروژه های بلاک چین ، ماینرهایی برای تعیین توسعه آینده خود ندارد – این وظیفه بر عهده طرفداران ای دی ای نیز است. هنگامی که تغییر یا بهبود جدیدی در عملکرد شبکه پیشنهاد می شود ، دارندگان ای دی ای از نشانه های خود برای رای دادن به این پیشنهادات استفاده می کنند. این در نهایت باعث می شود که کاردانو به یک پروژه کاملاً غیر متمرکز تبدیل شود ، که توسط کسانی که در آن سرمایه گذاری می کنند اداره می شود.

فاز سوم کاردانو

با راه اندازی فاز 3 – Goguen ، توکن ای دی ای همچنین برای تقویت قراردادهای هوشمند مختلف که در بلاک چین کاردانو فعال می شوند ، مورد استفاده قرار می گیرد. توسعه دهندگان از ای دی ای برای ایجاد و تقویت این قراردادهای هوشمند و غیر متمرکز کردن برنامه ها (dApps) استفاده خواهند کرد.

نحوه انتخاب کیف کاردانو

از آنجایی که کاردانو (ای دی ای) یک ارز رمزنگاری شده شناخته شده است ، توسط بسیاری از کیف پول ها پشتیبانی می شود-انواع نرم افزاری و سخت افزاری. بیش از گزینه های کافی برای انتخاب و انتخاب بین کاربران وجود دارد و هر کاربر باید بر اساس نیازهای خاص خود تصمیم گیری کند.برای تبدیل کاردانو به ریال Kriptomat یک راه حل ذخیره سازی امن ارائه می دهد و به شما این امکان را می دهد تا بدون هیچ زحمتی توکن های ای دی ای خود را ذخیره و معامله کنید. ذخیره ای دی ای شما با Kriptomat ، امنیت سازمانی و عملکرد کاربر پسند را برای شما فراهم می کند. خرید و فروش توکن های ای دی ای یا مبادله آنها با هر ارز رمزنگاری شده دیگر تنها در لحظاتی که شما در پلت فرم ما ذخیره می کنید انجام می شود.

اصول استیکینگ کاردانو

استیکینگ کاردانو یا تبدیل کاردانو به ریال ؟ اگر تصمیم دارید کاردانو (توکن‌های ADA) خود را برای مدت زمان مشخصی به اشتراک بگذارید، به طور دوره‌ای از سرمایه‌گذاری خود بازده دریافت خواهید کرد. Staking همچنین به شبکه Cardano کمک می کند: این فرآیندی است که توسط آن اعتبارسنجی ها برای ایجاد یک بلوک جدید و پردازش تراکنش ها انتخاب می شوند. استیکینگ کاردانو بر مبنای چرخه ای عمل می کند. پاداش ها در هر «دوران» یا هر پنج روز یکبار پرداخت می شود. در طول راه اندازی اولیه شبکه، دوره هایی وجود خواهد داشت که در آن هیچ پاداشی پرداخت نمی شود.

آدرس‌های Cardano دارای کلیدهای جداگانه برای خرج کردن و شرط‌بندی هستند. این بدان معناست که اگر تصمیم بگیرید توکن های ADA خود را به اشتراک بگذارید، آنها هرگز کیف پول شما را ترک نخواهند کرد. بعلاوه، کاردانو نیازی به قفل شدن توکن‌های شما برای یک مدت ندارد—شما می‌توانید در هر زمانی توکن‌های خود را لغو کنید. این انعطاف پذیری کاردانو را از رقبای خود متمایز می کند.

پیوستن در مقابل اجرای یک استخر

کاردانو به شدت به استخرهای استیکینگ متکی است، در حالی که برخی دیگر از بلاک چین ها به شدت به گره های استیکینگ فردی متکی هستند. استخرها تضمین می‌کنند که شبکه اعتبارسنجی کاردانو بزرگ باقی می‌ماند: یکی از سخنگویان IOHK به ما گفت: «اگر افراد می‌توانند بدون بهره‌برداری از یک استخر یا تفویض اختیار به یک استخر، پاداش دریافت کنند، ممکن است اپراتورهای گره کافی برای داشتن یک شبکه موفق وجود نداشته باشند. کاربران پیشرفته باید استخر خود را برای کسب سود بیشتر اجرا کنند. با این حال، کاربران فردی می‌توانند توکن‌های خود را با استخر سهام موجود، که فرآیند بسیار ساده‌تری است، به اشتراک بگذارند. همانطور که در اینجا توضیح داده شده است، می توانید توکن ها را از کیف پول Daedalus یا Yoroi خود تفویض کنید.

برای راه اندازی استخر به چه چیزی نیاز دارید؟

اگر تصمیم به راه اندازی استخر استخر دارید، به اتصال دائمی اینترنت نیاز دارید و به مهارت های فنی مختلفی نیاز خواهید داشت. وب‌سایت کاردانو می‌گوید که مدیران استخر باید موارد زیر را داشته باشند: دانش عملیاتی در مورد نحوه اجرا و نگهداری گره کاردانو به صورت 24/7 ، مهارت های عملیاتی سیستم
تجربه توسعه و عملیات (DevOps) ، مهارت های مدیریت سرور (عملیاتی و نگهداری)

شما به یک کامپیوتر قدرتمند نیاز نخواهید داشت و دستگاه های ASIC هیچ مزیتی ندارند: بر خلاف استخراج، staking فقط به حداقل قدرت نیاز دارد. با این حال، به دسترسی مطمئن به اینترنت نیاز خواهید داشت. شما می توانید بدون داشتن هیچ گونه ADA یک استخر را راه اندازی کنید، در این صورت به سادگی خدمات فنی را به سایر کاربران ارائه خواهید کرد. در مقایسه، اتریوم به گره‌ها نیاز دارد تا حداقل 32 اتریوم را به اشتراک بگذارند.

برای عضویت در استخر به چه چیزی نیاز دارید؟

تبدیل کاردانو به ریال ، قیمت کاردانو به ریال و تومان استیکینگ کاردانو یا تبدیل کاردانو به ریال ؟اگر به یک استخر شرط بندی بپیوندید، نیازی به اتصال دائمی اینترنت ندارید و نیازی به نظارت 24 ساعته بر سهام خود نخواهید داشت. در بیشتر استخرها حداقل مبلغ شرط بندی وجود ندارد. با این حال، شما باید استخری را انتخاب کنید که قابل اعتماد باشد و هزینه های کمی ارائه دهد. وب سایت هایی مانند PoolTool و Adapools به کاربران امکان مشاهده وضعیت هر استخر را می دهندوقتی ADA خود را شرط بندی کردید، اصلاً لازم نیست کاری انجام دهید: پاداش ها به طور خودکار پرداخت می شوند و نیازی به ادعا نیست. اگر سهام اصلی خود را پس نگیرید، ADA شما در شرط باقی می ماند و به کسب پاداش ادامه خواهید داد.

کاردانو چگونه به تمرکززدایی دست خواهد یافت؟

کاردانو اطمینان حاصل می کند که استخرهای استیکینگ آن قدرت زیادی را جمع نمی کنند. برای یک چیز، استخرهای سهام کاردانو با بزرگتر شدن، پاداش کمتری ارائه می دهند. این کار کاربران را تشویق می کند که به طور منظم بین استخرها حرکت کنند و این به نوبه خود از تسلط هر استخر جلوگیری می کند. ثانیاً، استخرهای سهام کاردانو کنترل کمی بر حاکمیت خواهند داشت. «استخرهای سهام رای نمی دهند. فقط دارندگان کلید پیدایش می‌توانند در ابتدا رای دهند،” پرسش‌های متداول کاردانو توضیح می‌دهد. در این پست انجمن با جزئیات بیشتر توضیح داده شده است.

کاردانو همچنین قصد داشت آدرس‌های سازمانی را در یک نقطه معرفی کند، که مانع از به اشتراک گذاشتن ADA و تسلط صرافی‌ها بر سهام است. با این حال، کاردانو در مورد آدرس های سازمانی چیز کمی گفته است و به نظر نمی رسد که آنها یک ویژگی فعلی باشند. فاز “ولتر” کاردانو، که هنوز در حال توسعه است، یک سیستم حکومتی پیچیده تر را در آینده معرفی خواهد کرد.

آیا کاردانو سکوی ایده آل است؟

کاردانو در حال برنامه‌ریزی یکی از اصلی‌ترین و احتمالاً یکی از غیرمتمرکزترین مدل‌هایی است که تا به حال به فروش می‌رسد. به نظر می‌رسد که پاداش‌ها به طور معقولی سودآور خواهند بود و تمرکز کاردانو بر روی استخرهای سهام، مشارکت کاربران را آسان می‌کند. با این حال، کاردانو اغلب به دلیل این واقعیت که سال ها طول کشید تا ویژگی سهام وعده داده شده خود را ارائه دهد مورد انتقاد قرار می گیرد. در این میان، چندین بلاک چین دیگر، از جمله Tezos، TRON، و Cosmos، برندی را پیرامون استیکینگ ایجاد کرده‌اند. تنها اتریوم به دلیل عدم موفقیت در ارائه به موقع سهام با انتقادهای زیادی روبرو شده است.

در دفاع از Cardano، آن را در مرحله آزمایشی خود به کاربران اولیه پرداخت با ارزش واقعی معرفی کرد – به این معنی که پروژه در واقع هفت ماه زودتر از اعتباری که برای آن در نظر گرفته شده بود، شرط بندی را ارائه کرد. فقط زمان نشان می دهد که آیا پاداش های کاردانو برای جذب کاربران جدید به طور مداوم کافی است یا خیر. سوال اینجاست استیکینگ کاردانو یا تبدیل کاردانو به ریال ؟