You are currently viewing خرید و فروش یورو در صرافی و روش های خرید یورو در صرافی ها

خرید و فروش یورو در صرافی و روش های خرید یورو در صرافی ها

خرید یورو در صرافی ، فروش یورو در صرافی ، نحوه خرید و فروش یورو در صرافی ، نرخ تبدیل یورو در صرافی ، هزینه کمیسیون و زمان تبدیل یورو در صرافی های معتبر ، چگونه در صرافی یورو بخریم یا بفروشیم؟

بدون شک، هنگام سفرهای بین المللی، مهم است که مراقب هزینه های تبدیل ارز، کارمزد تراکنش های خارجی و سایر هزینه ها باشید. نرخ تبدیل ارز پیچیده است و به عنوان بخشی از هجوم روزمره تجارت جهانی دائماً در نوسان است. یک بانک، تاجر یا مکان صرافی می تواند معامله کمی بهتر در مورد نرخ تبدیل ارز به شما بدهد، فقط بر اساس فراز و نشیب های روزانه بازارها.

خرید و فروش یورو در صرافی

البته می توان به راحتی در یک کشور خارجی خرج کرد. حداقل تا حدی به این دلیل است که خرج کردن پول به ارز خارجی ممکن است احساس متفاوتی داشته باشد. قیمت‌ها در فروشگاه‌ها و منوی رستوران‌ها ممکن است به اندازه دلار آمریکا واقعی نباشد. همچنین دیدن و استفاده از اسکناس های رنگارنگ خارجی و سکه های جالبی که ممکن است در زندگی روزمره خود تجربه نکنید، می تواند هیجان انگیز باشد. اما، اگر مراقب نباشید، ممکن است در نهایت بیش از آنچه که برای آن چانه زده اید، هزینه کنید. به طور کلی، برخی از روش‌های دریافت پول نقد و خرید، زمانی که آماده سفر بین‌المللی بعدی خود هستید، معامله بهتری نسبت به سایر روش‌ها به شما می‌دهند. در اینجا چند نکته و بینش در مورد نحوه لذت بردن از سفرهای بین المللی و در عین حال به حداقل رساندن هزینه های ارز آورده شده است.

قبل از خروج از ایالات متحده پول نقد در بانک خود دریافت کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای به حداقل رساندن هزینه‌های مبادله ارز، دریافت مقداری پول نقد از بانک یا اتحادیه اعتباری خود در ایالات متحده قبل از عزیمت به سفر است. بسته به اینکه از کدام کشور (یا کشورهایی) بازدید می کنید، اکثر بانک های بزرگ ایالات متحده ارز خارجی برای فروش به شما در دسترس خواهند داشت. به عنوان مثال، ولز فارگو 70 ارز را برای استفاده در بیش از 100 کشور ارائه می دهد، و بانک آمریکا ارزهای بیش از 100 کشور را مبادله می کند.

ممکن است بتوانید ارز را به صورت نقدی در شعبه بانک محلی خود دریافت کنید، یا ارز را به صورت آنلاین یا تلفنی سفارش دهید تا در منزل شما تحویل داده شود. بسته به بانک شما، محل زندگی شما و واحد پول کشوری که نیاز دارید، ممکن است برخی ارزها برای مبادله در همان روز در دسترس باشند. سایر ارزهای کمتر درخواستی ممکن است به چند روز اطلاع قبلی یا بیشتر نیاز داشته باشند.اگر بتوانید برای خرید و فروش یورو در صرافی از قبل برنامه ریزی کنید، این احتمال وجود دارد که بتوانید قبل از سفر مستقیماً با بانک خود در ایالات متحده معامله کنید و با نرخ ارز مطلوب تری پول نقد دریافت کنید.

جان سلرز، مدیر پاداش در بانک آمریکا می گوید: «مشتریانی که از طریق بانک خود ارز سفارش می دهند، می توانند مطمئن شوند که پولی که دریافت می کنند معتبر است و بهترین نرخ قانونی را دریافت کرده اند. او می‌گوید: «از آنجایی که این نرخ‌ها دائماً در حال تغییر هستند، بانک آمریکا از عوامل مختلفی برای تعیین نرخ ارز خود استفاده می‌کند – از جمله شرایط بازار و نرخ‌هایی که توسط سایر مؤسسات مالی اعمال می‌شود».

نکات خرید و فروش یورو در صرافی

بسته به محل انجام امور بانکی و ارتباط کلی شما با آنها، ممکن است واجد شرایط دریافت جوایز یا مزایای ویژه در مبادلات ارز خارجی باشید. Sellers می‌گوید: «با سفارش ارز خود از قبل از طریق بانک، ممکن است واجد شرایط دریافت مزایا یا مزایای اضافی نیز باشید. او می‌گوید: «به عنوان مثال، اعضای پاداش ترجیحی بانک آمریکا تا 2% تخفیف در سفارش‌های ارز خارجی آنلاین و تلفن همراه، به‌علاوه حمل و نقل استاندارد رایگان دریافت می‌کنند.

از خرید و فروش یورو در صرافی در فرودگاه ها خودداری کنید

اگر قبل از سفر وقت ندارید از بانک پول نقد دریافت کنید، دریافت ارز از کیوسک فرودگاه یا صرافی ارز می تواند وسوسه انگیز باشد. این مکان‌ها راحتی را ارائه می‌دهند، اما نرخ ارز آنها معمولاً بسیار کمتر از بانک شما در خانه است.برای مثال، اگر به بریتانیا سفر می‌کنید و بانک شما نرخ مبادله‌ای 72 پوند به ازای هر 100 دلار به شما می‌دهد، کیوسک فرودگاه ممکن است تنها 67 پوند به ازای هر 100 دلار به شما بدهد، که برای شما پول اضافی به شکل پوند کمتر در نظر خواهد گرفت. دلار شما اگر آن صرافی را در بانک خانه خود انجام داده بودید، 5 پوند اضافی در جیب خود خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: انتقال پول از ایران به آلمان

برای خرید و فروش یورو در صرافی ، کیوسک‌های فرودگاه ممکن است هزینه‌های بالاتری نیز دریافت کنند، که گاهی اوقات در نرخ‌های مبادله ضعیف‌تری که برای تبدیل دلار شما به یورو، پوند، پزو یا ارز دیگر ارائه می‌کنند، پنهان می‌شوند. اگر در مدت کوتاهی سفر می کنید و به مقداری ارز خارجی به صورت نقدی در فرودگاه نیاز دارید، برای راحتی کار می توانید هزینه های اضافی را پرداخت کنید. اگر می‌توانید از قبل برنامه‌ریزی کنید، سعی کنید از کیوسک‌های فرودگاه و سایر صرافی‌ها در مناطق پرگردشگر خودداری کنید—تجارت آن‌ها بر مبنای پرداخت هزینه اضافی برای گزینه‌ای راحت و لحظه آخری است.

با کارت پرداخت کنید، اما مراقب کارمزد تراکنش های خارجی باشید

هنگامی که به کشور مقصد خود رسیدید، می توانید پول نقد ارز خارجی خود را ذخیره کنید و سعی کنید تا حد امکان با کارت اعتباری یا نقدی خود پرداخت ها را انجام دهید.اما این می تواند مشکل دیگری ایجاد کند: کارمزد تراکنش های خارجی. بسته به بانک و کارتی که در کیف خود دارید، کارت اعتباری یا کارت نقدی شما ممکن است برای هر خرید در کشورهای دیگر، تا 3 درصد کارمزد تراکنش خارجی دریافت کند.این بدان معناست که اگر برای شام در لندن، پاریس یا توکیو بیرون بروید و معادل 100 دلار در رستوران خرج کنید، بانک یا صادرکننده کارت شما 3 دلار هزینه اضافی به هزینه وعده غذایی شما اضافه می کند. اگر مجموعاً 5000 دلار در یک سفر خرج کنید و برای هر خرید 3 درصد کارمزد تراکنش خارجی دریافت کنید، 150 دلار هزینه اضافی خواهد داشت.

چگونه می توانید از کارمزد تراکنش های خارجی اجتناب کنید؟ تحقیقات خود را انجام دهید و قبل از سفر، حروف ریز حساب های بانکی و کارت اعتباری خود را بخوانید. با بانک خود تماس بگیرید و بپرسید که آیا آنها کارمزد تراکنش های خارجی را دریافت می کنند یا خیر.اگر قبل از سفر وقت دارید، ممکن است بخواهید یک حساب جدید با کارت اعتباری باز کنید که کارمزد تراکنش های خارجی را دریافت نمی کند، به خصوص اگر کارت اعتباری پاداش سفر خوبی باشد.

برای جلوگیری از هزینه های تبدیل ارز، به ارز محلی پرداخت کنید

برای خرید و فروش یورو در صرافی برخی از تاجران به شما اجازه می‌دهند انتخاب کنید که آیا می‌خواهید هزینه خرید خود را به ارز محلی یا دلار آمریکا پرداخت کنید.با هر خریدی این اتفاق نمی افتد. اما گاهی اوقات، پس از کشیدن کارت، تاجر صفحه‌ای را به شما نشان می‌دهد که این گزینه را در اختیار شما قرار می‌دهد: می‌توانید مبلغ را معادل دلار آمریکا بپردازید یا به ارز محلی پرداخت کنید.

اگر زمانی در این موقعیت قرار گرفتید، باید همیشه پرداخت به ارز محلی را انتخاب کنید. اگر پرداخت به دلار را انتخاب کنید، هزینه تبدیل ارز اضافی از شما دریافت خواهد شد. همچنین احتمالاً نرخ ارز ضعیفی خواهید داشت. سیستم نقطه فروش تاجر ممکن است به نظر برسد که پرداخت به دلار به جای ارز محلی گزینه مناسبی است، اما در نهایت هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت. فقط هنگام استفاده از کارت خود به ارز محلی پرداخت کنید.

هزینه ها و محدودیت های خودپرداز خود را بشناسید

اگر می‌خواهید از یک دستگاه خودپرداز در کشور دیگری پول نقد دریافت کنید یا برای خرید و فروش یورو در صرافی ، بررسی کنید که آیا بانک شما در شهر مقصدتان دستگاه‌های خودپرداز دارد یا خیر—شاید بتوانید از هزینه‌های پرهزینه ATM جلوگیری کنید. به خاطر داشته باشید که بانک شما ممکن است برای استفاده از دستگاه خودپرداز خارج از شبکه از شما کارمزد دریافت کند. این بیش از هر هزینه محلی است که توسط دستگاه خودپرداز خارجی دریافت می شود. نرخ ارزی که از یک دستگاه خودپرداز خارجی دریافت می‌کنید احتمالاً معامله بهتری نسبت به قیمتی است که از یک کیوسک فرودگاه دریافت می‌کنید، اما هزینه‌های خودپرداز می‌تواند افزایش یابد، بنابراین مطمئن شوید که به اندازه کافی پول نقد دریافت می‌کنید که ارزش هزینه را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: صرافی های ایرانی در فرانکفورت، دوسلدورف ، برلین و مونیخ آلمان

قبل از سفر با بانک خود تماس بگیرید تا در مورد محدودیت های برداشت روزانه از ATM در حساب خود سؤال کنید. اگر سقف برداشت روزانه شما در حال حاضر بسیار پایین است، از بانک خود بخواهید این سقف را افزایش دهد تا بتوانید در حین سفر آنچه را که نیاز دارید برداشت کنید.به خاطر داشته باشید که برخی از دستگاه های خودپرداز بین المللی شما را به مقدار کمتری از برداشت وجه نقد نسبت به میزان مجاز بانکتان محدود می کنند. حتی اگر سقف برداشت روزانه شما 500 دلار باشد، شبکه خودپرداز خارجی یا بانک ممکن است فقط به شما اجازه برداشت 300 یا 400 دلار را بدهد. از قبل برنامه ریزی کنید تا مطمئن شوید که پول نقد کافی در طول سفر خود دارید.

تحقیق قبل از سفر

سلرز می‌گوید: «قبل از سفر کمی تحقیق کنید و ببینید آیا بانک ایالات متحده شما برداشت‌های بین‌المللی خودپرداز را به صورت رایگان یا با تخفیف ارائه می‌دهد یا خیر. “به این ترتیب، شما هزینه های خودپرداز خود را به حداقل می رسانید و در عین حال پول نقد خود را به حداکثر می رسانید. این همان جایی است که سفارش ارز خارجی خود را زودتر از موعد می‌تواند مفید باشد، زیرا به معنای کاهش بازدید از دستگاه‌های خودپرداز است که می‌تواند هزینه‌های متحمل شده شما را نیز کاهش دهد.»

برای خرید و فروش یورو در صرافی از برنامه های بانکداری بین المللی استفاده کنید

اگر یک مسافر بین المللی مکرر هستید، از یک برنامه بانکی بین المللی برای مدیریت پول خود استفاده کنید، مانند TransferWise (که اکنون به عنوان Wise شناخته می شود)، Revolut یا سایرین. این برنامه ها انتقال پول بین کشورها و نگهداری حساب با ارزهای مختلف را آسان تر می کند.به عنوان مثال، با یک حساب چند ارزی، می توانید مقداری پول را به ارزهای مختلف نگه دارید. به عنوان مثال، اگر اغلب به کانادا یا مکزیک سفر می کنید، یا اگر دوست دارید هر تابستان به تعطیلات در اسپانیا بروید، مفید است. این به شما کمک می کند از نوسانات نرخ ارز جلوگیری کنید، زیرا همیشه مقداری پول برای سفر بعدی خود آماده خواهید داشت.

برای خرید و فروش یورو در صرافی قبل از اینکه سفر بین المللی هیجان انگیز بعدی خود را برنامه ریزی کنید، کمی فکر کنید که چگونه می خواهید پول نقد دریافت کنید و چگونه می خواهید برای خریدهای روزانه پرداخت کنید. درک کارمزد مبادله ارز، کارمزد تراکنش های خارجی، محدودیت های برداشت از خودپرداز و سایر جنبه های پرداخت به ارزهای خارجی می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه، صرفه جویی در زمان و لذت کامل از سفر کمک کند.