You are currently viewing حواله دلار کانادا ، قیمت ، نرخ و نحوه ارسال از ایران به کانادا

حواله دلار کانادا ، قیمت ، نرخ و نحوه ارسال از ایران به کانادا

حواله دلار کانادا چیست. قیمت حواله دلار کانادا چقدر است؟ چگونه می توانیم از ایران به کانادا حواله ارسال کنیم؟ در این مطلب به طور کامل تمامی مشخصات حواله های کانادایی را بررسی می کنیم و خواهیم دید که چطور می توانید به بهترین روش از ایران به کانادا حواله دلار ارسال کنید.

انتقال حواله دلار زمانی است که شما حواله دلاری را از کارت اعتباری خود منتقل می کنید و آن را به حساب بانکی یا جامعه ساختمانی خود پرداخت می کنید. بخشی از موجودی کارت اعتباری شما خواهد بود و به عنوان بخشی از موجودی صورت‌حساب ماهانه شما بازپرداخت می‌شود. این سرویس در برخی از کارت های اعتباری موجود است و معمولاً تنظیم آن بسیار ساده است. هنگامی که حواله دلار به حساب شما رسید، می توانید از آن برای پرداخت برای کالاها یا خدمات، پرداخت اعتبار بهره بالاتر در صورت لزوم، یا صورتحساب های غیرمنتظره (به عنوان مثال، دیگ بخار خراب) استفاده کنید. معمولاً برای هر نقل و انتقالی که انجام می دهید، هزینه انتقال حواله دلار از شما دریافت می شود (معمولاً درصدی از ارزش انتقال).

استفاده از انتقال حواله دلار به این معنی است که شما از حمایت بخش 75 ارائه شده توسط قانون اعتبار مصرف کننده 1974 برای پرداخت با کارت اعتباری برخوردار نخواهید بود. با این حال، حتی با وجود یک کارمزد، انتقال حواله دلار همچنان مقرون به صرفه تر از پرداخت برای کالاها و خدمات با استفاده از کارت اعتباری است.

نقل و انتقالات حواله دلار به کانادا

چه چیزی در مورد انتقال حواله دلار خوب است؟

بسته به وام دهنده کارت اعتباری خود، بعید است که برای پرداخت اضافی یا تسویه حساب زودهنگام از شما هزینه ای دریافت شود، به این معنی که می توانید حواله دلار خود را پس انداز کنید و بدهی خود را سریعتر تسویه کنید. پرداخت بیش از حد به ویژه در صورت انتقال حواله دلار با نرخ تبلیغاتی مفید است، زیرا می توانید قبل از پایان نرخ تبلیغاتی موجودی خود را پرداخت کنید (پس از آن نرخ بهره استاندارد اعمال می شود، هزینه بیشتری دارد و احتمالاً تسویه آن زمان بیشتری می برد).

نحوه انتقال حواله دلار

می توانید به عنوان بخشی از برنامه کارت اعتباری خود درخواست انتقال حواله دلار کنید و سپس از برنامه خدمات کارت MBNA و خدمات کارت آنلاین (جایی که می توانید همه پیشنهادات موجود را مشاهده کنید) یا با ما تماس بگیرید. باید بدانید که چقدر می خواهید انتقال دهید، همراه با شماره حساب و کد مرتب سازی بانک بریتانیا یا حساب جامعه ساختمانی که می خواهید حواله دلار را به آن انتقال دهید. پس از تأیید درخواست، انتقال معمولاً تا روز کاری بعد خواهد رسید. روزهای کاری شامل تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات بانکی نمی شود. طیف وسیعی از کارت های اعتباری انتقال حواله دلار MBNA را مرور کنید و کارت مناسب خود را پیدا کنید.

چه چیز دیگری باید در مورد انتقال حواله دلار بدانم؟

درخواست‌های انتقال حواله دلار مشمول واجد شرایط بودن و بررسی‌های امنیتی هستند، اما این موارد اثری در پرونده اعتباری شما باقی نمی‌گذارند. انتقال حواله دلار باید حداقل 100 پوند باشد و حداکثر مبلغی که می‌توانید انتقال دهید تا 93 درصد سقف اعتبار شما است. این برای هرگونه کارمزد انتقال حواله دلار و سایر کارمزدها و همچنین هزینه‌ها یا تراکنش‌هایی است که هنوز به حساب شما نرسیده است. هنگامی که انتقال حواله دلار پردازش شد، نمی توانید آن را لغو کنید و هیچ هزینه ای قابل بازگشت نیست. اگر از یک پیشنهاد تبلیغاتی استفاده کرده‌اید اما قبل از پایان پیشنهاد، مبلغ انتقال را به طور کامل پرداخت نکرده‌اید، برای مبلغ باقی‌مانده با نرخ بهره استاندارد قابل‌اجرا در آن زمان، سود قابل پرداخت است.

اطلاعات مفید دیگر

پیشنهادات تبلیغاتی دیگر از ابتدای دوره اظهارنامه که در طی آن شرایط و ضوابط خود را زیر پا گذاشته اید، اعمال نمی شود، برای مثال اگر به موقع پرداخت نکرده باشید یا از سقف اعتبار خود فراتر رفته باشید. تخصیص پرداخت – هر پرداختی که انجام می‌دهید برای پرداخت مبالغی استفاده می‌شود که ما ابتدا بالاترین نرخ بهره را دریافت می‌کنیم، سپس بالاترین نرخ بعدی و به همین ترتیب تا پایین‌ترین نرخ بهره.

نحوه انتقال امن حواله دلار به، از و داخل کانادا

به عنوان یک تازه وارد در کانادا، اطمینان از دسترسی به حواله دلاری که از خانه آورده اید نه تنها از منظر تشریفات فرود در فرودگاه بلکه برای پرداخت هزینه کالاها و خدمات اساسی نیز مهم است: سفر به محل اقامت شما از فرودگاه، مواد غذایی و غیره، که ممکن است بلافاصله پس از فرود به آنها نیاز داشته باشید. بین دانستن مقررات بانکی کشور خود و بهره مندی از نرخ ارز، ارزیابی گزینه های شما می تواند دلهره آور به نظر برسد. با این وبلاگ، به خوبی آگاه خواهید شد و بهتر آماده خواهید شد تا سفر کانادایی خود را با اطمینان آغاز کنید!

چگونه به عنوان یک تازه وارد به کانادا حواله دلار بیاوریم

در وبلاگ اخیر ما، “7 روش برای آماده سازی امور مالی و ورود آماده به کانادا”، به طور خلاصه برخی از اقداماتی را که می توانید قبل از ورود انجام دهید تا از انتقال مالی روان به کانادا اطمینان حاصل کنید، توضیح دادیم. اکنون، بیایید مراحل مورد نیاز برای انتقال امن حواله دلار خود از کشور خود به کانادا را درک کنیم.

مرحله 1: وب سایت مهاجرت را بررسی کنید تا سقف وجوهی را که باید در هنگام ورود به کانادا نشان دهید اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) حداقل مقدار وجوهی را که افراد تازه وارد هنگام مهاجرت به کانادا به عنوان مقیم دائم (PR) باید به آن دسترسی داشته باشند، تعریف کرده است. این مبلغ بر اساس تعداد اعضای خانواده که با شما نقل مکان می کنند متفاوت است. تعداد حداقل بودجه هر سال به روز می شود، بنابراین حتما وب سایت را به طور منظم بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین صرافی های ایرانی در کانادا

مرحله 2: با بانک یا موسسه مالی خود در کشور خود برای هرگونه قوانین و مقررات مربوط به انتقال حواله دلار در هنگام مهاجرت مشورت کنید. با بانک یا موسسه مالی خود تماس بگیرید تا قوانین یا مقررات مربوط به میزان حواله دلاری که می توانید از کشور خارج کنید را بدانید. در حالی که هیچ محدودیتی برای حواله دلاری که می توانید به کانادا بیاورید وجود ندارد، برخی از کشورها مقداری را که می توانید به صورت نقدی یا سایر ابزارهای حواله دلاری خاص مانند کارت سفر یا چک مسافرتی حمل کنید، محدود می کنند.

جمع آوری اسناد مربوطه برای نشان دادن “اثبات وجوه”

حواله دلار کانادا

همه تازه واردانی که اولین فرود خود را در کانادا به عنوان یک PR تکمیل می کنند، باید اسناد خاصی را نشان دهند که تأیید می کند آنها به حداقل مبلغ تسویه حساب اعلام شده توسط IRCC دسترسی دارند. این حواله دلار می تواند حضوری، در بانکی در کانادا یا در کشور شما باشد. افسران در بندر ورودی ممکن است درخواست کنند اسنادی مانند صورت های مالی یا نامه های بانکی را مشاهده کنند که تضمین می کند شما به وجوه ذکر شده در درخواست خود دسترسی دارید. اگر همسرتان با شما سفر می کند، می توانید حواله دلاری را که در یک حساب مشترک یا حساب همسرتان است نشان دهید، مشروط بر اینکه همیشه به آن وجوه دسترسی داشته باشید.

طبق IRCC، سند زیر به منزله اثبات وجوه است: نامه ای از یک بانک یا موسسه مالی (از کشور خود یا کانادا) که جزئیات وجوهی را که در اختیار دارید ذکر می کند. نامه باید روی سربرگ بانک یا مؤسسه مالی چاپ شود و شامل موارد زیر باشد: اطلاعات تماس آنها (آدرس، شماره تلفن، آدرس ایمیل) اسم شما بدهی های معوق شما مانند بدهی های کارت اعتباری و وام ها ،حساب جاری بانکی و سرمایه گذاری، شماره حساب، تاریخ افتتاح هر حساب، موجودی جاری هر حساب و میانگین موجودی شش ماه گذشته

برای افراد روابط عمومی، اکثر بانک‌های بزرگ کانادایی مانند RBC Royal Bank، Toronto-Dominion (TD)، Bank of Nova Scotia (Scotiabank) و Bank of Montreal (BMO) افتتاح حساب بانکی را قبل از ورود تسهیل می‌کنند و آن را ایجاد می‌کنند. انتقال حواله دلار خود به کانادا نسبتا آسان است. اگر تصمیم دارید قبل از ورود حساب باز کنید و وجوه خود را انتقال دهید، مطمئن شوید که اسناد مناسبی را جمع آوری کنید که نشان می دهد شما به این مبلغ در کانادا دسترسی دارید – این به عنوان اثبات وجوه محسوب می شود.

تکمیل مدارک

این نامه‌های بانکی و اسناد مالی را می‌توان با وجه نقد، سهام، اوراق قرضه، اوراق قرضه، اسناد خزانه، پیش‌نویس‌های بانکی، چک، حواله بین‌المللی، کارت‌های مسافرتی یا چک مسافرتی تکمیل کرد که همه این‌ها اثبات وجوه محسوب می‌شوند. همچنین می توانید با بانک خود در کشور خود بررسی کنید که آیا آنها رابطه بانکی با هر یک از بانک های کانادایی دارند یا خیر. اگر این کار را انجام دهند، چند گزینه دیگر برای انتقال حواله دلار خود به کانادا خواهید داشت.

IRCC توصیه می‌کند تا جایی که می‌توانید حواله دلار خود را به دست آورید، برای آسان‌تر کردن انتقال خود به یافتن خانه در کانادا. با این حال، اگر 10000 دلار یا بیشتر وارد می‌کنید، باید آن را از طریق کارت اعلامیه به افسر مرزی اعلام کنید. مرحله 4: برای واریز وجوه خود و کسب اطلاعات بیشتر در مورد بانکداری کانادا، یک قرار ملاقات در بانک رزرو کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه ارسال پول از ایران به کانادا

در نهایت، بازدید از شعبه برای افتتاح حساب بانکی در چند روز اول پس از فرود ایده خوبی است. اکثر بانک ها گزینه ای را برای رزرو وقت آنلاین در وب سایت خود ارائه می دهند یا حتی می توانید برای تعیین وقت تماس بگیرید. می توان قبل یا بعد از فرود در کانادا قرار ملاقات رزرو کرد. مشاوران بانکی در توضیح نحوه عملکرد محصولات بانکی و مالی در کانادا بسیار مفید هستند، بنابراین این یک کار خوب است.

نحوه انتقال حواله دلار در داخل کانادا

در کانادا، خواه خرید برای اقلام با قیمت بزرگ مانند مبلمان یا لوازم الکترونیکی، خرید قهوه در کافی شاپ در محله خود، یا پرداخت هزینه به یک دوست برای یک سواری مشترک با اوبر، پرداخت های دیجیتال یا کیف حواله دلار های دیجیتال اغلب گزینه ای برای تکمیل این برنامه هستند. تراکنش و پرداخت برای اقلام یا خدمات. برای پرداخت های همتا به همتا (در نظر بگیرید: ارسال حواله دلار به یک دوست، خویشاوند، همکار یا آشنا در کانادا)، چند راه برای ارسال و دریافت حواله دلار آنلاین وجود دارد: اینتراک و پی پال. Interac یک ابزار مبتنی بر بانک است، در حالی که Paypal یک سرویس غیر بانکی و شخص ثالث است. در این میان، انتقال الکترونیکی اینتراک محبوب‌ترین و پرکاربردترین شکل پرداخت‌های همتا به همتا در کانادا است.

Interac e-Transfer چیست؟

Interac e-Transfer یک روش سریع، امن، آسان و راحت برای ارسال، درخواست و دریافت مستقیم حواله دلار از یک بانک به بانک دیگر است. برای ارسال یک انتقال الکترونیکی، تنها چیزی که نیاز دارید این است: یک حساب بانکی کانادایی یا یک حساب در یک موسسه مالی شرکت کننده، هم برای خود و هم برای گیرنده ، دسترسی به بانکداری آنلاین یا موبایلی ، آدرس ایمیل یا شماره تلفن گیرنده

بسته به بانک یا موسسه مالی شما، نوع حسابی که دارید (چک، پس انداز، تجارت و غیره)، و نوع تراکنش (ارسال، درخواست، سپرده گذاری خودکار و غیره)، ممکن است هزینه کمی برای Interac e- وجود داشته باشد. تراکنش ها را انتقال دهید یا ممکن است رایگان باشد. به عنوان مثال، در صورت داشتن یک حساب چک شخصی در بانک سلطنتی RBC، می توانید نقل و انتقالات الکترونیکی نامحدود رایگان ارسال کنید!

نحوه ارسال حواله دلار از یک حساب بانکی کانادا به حساب دیگر

با Interac e-Transfer، ارسال حواله دلار از و به هر حساب بانکی کانادایی تنها چند دقیقه طول می کشد و یک جایگزین عالی برای اشکال سنتی پرداخت مانند چک و حواله دلار نقد است. بیش از 250 موسسه مالی در کانادا از Interac e-Transfer پشتیبانی می کنند. می توانید لیست کامل را در وب سایت اینتراک مشاهده کنید. اینتراک مراحل دقیقی را که باید برای ارسال یک انتقال الکترونیکی دنبال کنید، تشریح کرده است: مرحله 1: وارد بانکداری آنلاین یا تلفن همراه بانک خود شوید و به Interac E-Transfer Send Money بروید.

مرحله 2: حسابی را که می خواهید وجوه از آن منتقل شود (در حال بررسی یا پس انداز) انتخاب کنید. مرحله 3: مخاطبی را اضافه یا انتخاب کنید و نام و آدرس ایمیل یا شماره تلفن همراه شخصی را که می خواهید برایش حواله دلار ارسال کنید پر کنید. 4: مقدار مشخصی را که ارسال می کنید تایپ کنید. گزینه ای برای اضافه کردن یک پیام شخصی نیز وجود دارد. مرحله 5: اگر گیرنده ویژگی Autodeposit را روشن نکرده باشد، سیستم از شما می‌خواهد که یک سوال امنیتی وارد کرده و به آن پاسخ پاسخ دهید.

مرحله ششم

سپس باید این پاسخ را با گیرنده در میان بگذارید تا آنها بتوانند حواله دلار را بپذیرند. مرحله 7: گیرنده اعلان (ایمیل و/یا پیام متنی) مبنی بر ذکر مبلغی که منتقل شده است دریافت می کند. بسته به روشن یا خاموش بودن ویژگی AutoDeposit، گیرنده ممکن است نیاز داشته باشد روی پیوند موجود در اعلان کلیک کند، به بانکداری آنلاین یا تلفن همراه دسترسی داشته باشد و رمز امنیتی را وارد کند تا حواله دلار به حسابش واریز شود. پس از پذیرش مبلغ توسط گیرنده، فرستنده اخطاری مبنی بر تایید انتقال الکترونیکی دریافت می کند.

نحوه دریافت حواله دلار از طریق انتقال آنلاین در کانادا

دریافت حواله دلار از طریق Interac e-Transfer بدون دردسر است. همانطور که در مرحله 7 بالا به طور خلاصه ذکر شد، دو راه برای دریافت انتقال الکترونیکی وجود دارد: با روشن بودن Autodeposit: هیچ اقدامی از سوی گیرنده لازم نیست. حواله دلاری که برای شما ارسال می شود به طور خودکار به حساب شما واریز می شود و یک اعلان (ایمیل و/یا پیام متنی) مبنی بر ذکر مبلغ منتقل شده دریافت خواهید کرد.

با خاموش بودن AutoDeposit: گیرنده باید به پاسخ امنیتی به اشتراک گذاشته شده توسط فرستنده مراجعه کند. به دنبال ایمیل یا اعلان متنی باشید که نشان می دهد حواله دلاری دارید که منتظر پذیرش هستید. سپس روی لینک موجود در اعلان کلیک کنید، پاسخ را وارد کنید و حسابی را که می خواهید وجوه در آن واریز شود (چک یا ذخیره) انتخاب کنید. این انتقال الکترونیکی را تکمیل می کند و تأییدیه ای برای فرستنده ارسال می شود. اگر برای Autodeposit ثبت نام نکرده اید، می توانید آن را در سه مرحله ساده انجام دهید! اینتراک به شما می گوید که چگونه:

مرحله 1: وارد بانکداری آنلاین یا تلفن همراه بانک خود شوید و به Autodeposit که معمولاً در تنظیمات انتقال الکترونیکی اینتراک یافت می شود بروید. مرحله 2: آدرس ایمیل خود را ثبت کرده و حساب خود را پیوند دهید. هر گونه انتقال به آدرس ایمیل ثبت شده اکنون به طور خودکار به حساب واریز می شود. مرحله 3: یک ایمیل با لینکی برای تایید ثبت نام دریافت خواهید کرد. برای تکمیل ثبت نام روی لینک موجود در ایمیل کلیک کنید و همه چیز آماده است!

نحوه درخواست حواله دلار با Interac e-Transfer

اگر به شما بدهکار است، می توانید به راحتی آن را از طریق انتقال الکترونیکی اینتراک از گیرنده درخواست کنید. از طریق این فرآیند، دریافت کننده بلافاصله (از طریق ایمیل و/یا پیام متنی) مطلع می شود و پیوندی برای پذیرش درخواست ارائه می شود. هنگامی که گیرنده بر روی لینک کلیک کرده و درخواست را می پذیرد، پول به طور خودکار به حساب بانکی شما واریز می شود و وجوه موجود به شما اطلاع داده می شود.

با توجه به مراحل ذکر شده در وب سایت اینتراک، در اینجا نحوه درخواست پول به راحتی آمده است:  مرحله 1: وارد بانکداری آنلاین یا تلفن همراه بانک خود شوید و به Interac E-Transfer Request Money بروید. مرحله 2: یک مخاطب را اضافه یا انتخاب کنید و نام و آدرس ایمیل یا شماره تلفن همراه شخصی را که می‌خواهید درخواست را برایش ارسال کنید، وارد کنید. مرحله 3: مبلغ مشخصی را که درخواست می کنید وارد کنید و حسابی را که می خواهید وجوه به آن واریز شود انتخاب کنید. شما همچنین می توانید یک پیام شخصی با درخواست اضافه کنید. مرحله 4: هنگامی که گیرنده درخواست شما را برآورده کرد، وجوه بلافاصله به حساب بانکی شما واریز می شود و بلافاصله (از طریق ایمیل و/یا پیام متنی) به شما اطلاع داده می شود.

بسته به اینکه آیا از بانکداری آنلاین و/یا موبایلی در کشور خود استفاده کرده اید، ممکن است کمی طول بکشد تا به اینتراک E-Transfer عادت کنید. با این حال، با توجه به سهولت استفاده و سادگی آن، معمولاً فقط چند تراکنش برای حرفه ای شدن کافی است!

نحوه ارسال پول یا حواله دلار از کانادا به ایران یا بالعکس

مهاجرت به کشوری جدید و اقامت در آن، کیلومترها دورتر از دوستان، خانواده و اقوام دشوار است. هر از گاهی، تازه واردان در کانادا ممکن است نیاز به ارسال پول به خانه داشته باشند. روش‌های زیادی برای انتقال پول در سطح بین‌المللی وجود دارد – برخی برای مقادیر کمتر بهترین کار را دارند در حالی که برخی دیگر برای مبالغ بیشتر توصیه می‌شوند.

نحوه تنظیم یک انتقال پول بین المللی (که به آن “حواله” نیز می گویند) ، مرحله 1: کانال مناسب را بر اساس مبلغی که ارسال می کنید انتخاب کنیدمی‌توانید از طریق بانکداری آنلاین یا موبایلی، تلفنی، ایمیلی یا حضوری پول به خارج از کشور ارسال کنید. بانک هایی مانند RBC Royal Bank فرآیندی ساده، مقرون به صرفه و راحت برای انتقال پول بین المللی از طریق بانکداری آنلاین دارند. اگر اطلاعات بانکی گیرنده را در دسترس دارید، تنها چند کلیک کافی است!

برخی از گزینه های محبوب برای حواله ها عبارتند از:  بانک ها  اتحادیه های اعتباری  اپراتورهای انتقال پول مانند Western Union، MoneyGram، WorldRemit و غیره   ارائه دهندگان انتقال همتا به همتا مانند Transferwise، CurrencyFair، Paypal و غیره.  مشاغل مبادله ارز .هنگام ارسال پول به خارج از کشور، دولت فدرال کانادا مبالغ هنگفتی (بیش از 10000 دلار) را از طریق مرکز تحلیل تراکنش‌های مالی و گزارش‌های کانادا (FINTRAC) ردیابی می‌کند تا از پولشویی، تأمین مالی تروریسم و ​​جرایم مرتبط جلوگیری کند.

ردیابی هزینه های ارسال حواله دلار

مرحله 2: تمام هزینه های مربوطه را در نظر بگیرید و هزینه حواله را بپردازیدپولی که قصد دارید به خارج از کشور ارسال کنید، لازم نیست در حساب شما باشد. می توانید با استفاده از پول نقد یا کارت اعتباری نیز پرداخت را انجام دهید.فراموش نکنید که هزینه‌های اضافی مانند هر گونه کارمزدی را که ممکن است توسط بانک یا موسسه مالی یا ارائه‌دهنده خدمات انتقال پول شخص ثالث اخذ شود، در نظر بگیرید. بیشتر بانک‌ها و کسب‌وکارهای انتقال پول این کارمزدها را از قبل نشان می‌دهند. به یاد داشته باشید، این هزینه شامل هزینه‌هایی (مانند مالیات) نمی‌شود که ممکن است در کشور گیرنده اعمال شود.

مرحله 3

از دریافت پول ارسال شده اطمینان حاصل کنید و تأیید معامله خود را دریافت کنید ، ممکن است بین چند دقیقه تا چند روز طول بکشد تا گیرنده مورد نظر یک حواله بین المللی دریافت کند. مدت زمانی که برای دریافت کننده پول لازم است بر اساس موارد زیر متفاوت باشد:

  • (الف) آیا گیرنده بازگشت به خانه حساب بانکی دارد یا خیر
  • (ب) کشوری که به آن پول منتقل می کنید (مقرراتی که بر محدودیت تراکنش تاثیر می گذارد)
  • (ج) مبلغی که ارسال می کنید
  • (د) موسسه/کسب و کار/خدماتی که برای ارسال پول استفاده می کنید

چه به صورت آنلاین، چه حضوری یا تلفنی معامله را انجام دهید، همیشه رسید حواله خود را دریافت کنید. اگر مشکلی وجود داشته باشد یا اگر نیاز به ردیابی تراکنش دارید، مفید خواهد بود. اعتماد به نفس از آماده شدن می آید! کانادا فرهنگ منحصربه‌فرد، اکوسیستم‌های مالی و بانکی و روش‌های زندگی منحصربه‌فرد خود را دارد که ممکن است در ابتدا برای شما غریبه به نظر برسد، اما منابع، ابزار و دانش مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا سریع‌تر با هم سازگار شوید و به راحتی در آن مستقر شوید.ا