You are currently viewing انتقال پول از آمریکا به ایران و حواله دلار از امریکا

انتقال پول از آمریکا به ایران و حواله دلار از امریکا

انتقال پول از آمریکا به ایران ، انتقال دلار به ایران  روش و شیوه ارسال حواله دلار پول به ایران ، انتقال پول به ایران از طریق صرافی ، بانک ، اینترنتی و آنلاین ، ارسال و فرستادن حواله ارزی دلار از آمریکا به ایران ، آیا می توان از آمریکا به ایران پول ارسال کرد؟ در ادامه بهترین روش های ارسال پول و حواله ارزی از آمریکا به ایران را می بینیم.

در این مقاله میخوانید :

انتقال پول از آمریکا به ایران ، انتقال وایر بین المللی از آمریکا به ایران چیست؟

برای انتقال دلار به ایران حواله بین‌المللی وایر یک سرویس بانکی است که برای انتقال الکترونیکی پول از یک حساب بانکی به حساب دیگر در کشوری دیگر استفاده می‌شود، جایی که میانگین زمان انتقال 1 تا 2 روز کاری است.اگر با مشتریان بین‌المللی تجارت می‌کنید، احتمالاً نیاز به ارسال و/یا دریافت پول در مقیاس جهانی دارید. روش های سنتی زیادی برای ارسال پول به خارج از کشور وجود دارد که شامل پول نقد، چک، پیش نویس بانکی یا حواله می شود که همگی می توانند آهسته و پرخطر باشند.

سریعترین راه برای انتقال پول از آمریکا به ایران یا انتقال پول به ایران از یک کشور به کشور دیگر، به روش ایمن، استفاده از حواله بین المللی است. می توانید هزاران دلار را به یکباره ارسال کنید و وجوه را در صورت نیاز به ارز تبدیل کنید.

چطور می توانم از آمریکا به ایران پول بفرستم؟

پاسخ: برای انتقال پول از آمریکا به ایران از طریق روش های مختلف ابتدا باید تمام موارد زیر را آماده کرده و برای ارسال آماده شوید:

  • نام کامل و آدرس گیرنده
  • مبلغ حواله وایر
  • نام و آدرس بانک گیرنده
  • شماره حساب بانکی و نوع حساب گیرنده
  • شماره مسیریابی بانک گیرنده
  • کد SWIFT یا BIC بانک گیرنده (در صورت وجود)

آیا می توان از طریق (SWIFT) به ایران پول فرستاد؟

برای انتقال دلار به ایران انتقال وایر بین المللی از آمریکا به ایران معمولاً با استفاده از یک استاندارد بین المللی به نام شبکه SWIFT انجام می شود. این موسسه مالی به پول اجازه می دهد تا بین بانک ها در سطح بین المللی رفت و آمد کند. به هر بانک یک کد شناسایی منحصربفرد اختصاص می دهد تا اطمینان حاصل شود که انتقال همیشه به گیرنده مورد نظر می رسد. برخلاف آنچه از نام آن پیداست، انتقال SWIFT سریع نیست. استفاده از شبکه کمی شبیه سفر با هواپیما است. اگر مسیر مستقیمی از یک فرودگاه به فرودگاه دیگر وجود ندارد، باید یک یا دو پرواز ارتباطی داشته باشید. برای SWIFT هم همینطور است.

به جای انتقال وجه مستقیماً به مقصد اصلی، اغلب از یک تا سه بانک اول وجود دارد که از طریق آن سفر می کند. متأسفانه، این بدان معناست که برخی از این بانک ها نیز کارمزد دریافت می کنند. سوئیفت بر شبکه پیام رسانی بانک ها و سایر مؤسسات مالی برای ارسال و دریافت دستورالعمل های انتقال پول از آمریکا به ایران نظارت می کند. هر موجودیت در شبکه SWIFT یک کد منحصر به فرد دارد که 8 تا 11 کاراکتر طول دارد. این به عنوان کد شناسه بانک (BIC) یا شناسه سوئیفت شناخته می شود.

راه های برتر برای ارسال حواله بین المللی به ایران

چهار گزینه اصلی برای ارسال حواله بین المللی وجود دارد:

روش 1: می توانید از طریق خدمات آنلاین بانک خود یک حواله وایر انجام دهید.

روش 2: می توانید برای دریافت کمک حضوری در مورد انتقال، به شعبه بانک خود مراجعه کنید.

روش 3: می توانید از طریق تلفن با نماینده بانک خود حواله را انجام دهید.

روش 4: در آخر، می توانید از طریق یک سرویس ویژه انتقال پول از آمریکا به ایران (هم به صورت آفلاین و هم آنلاین) کار کنید.

روش شماره 1: انجام حواله بین المللی به صورت آنلاین از طریق بانک

بسیاری از بانک ها از شما می خواهند که برای انتقال پول از آمریکا به ایران بین المللی وارد شوید، اما چندین بانک اکنون این امکان را به صورت آنلاین انجام داده اند. در اینجا مراحل سریع ارسال انتقال از این طریق آمده است:

  1. صفحه انتقال وایر را برای انتقال پول از آمریکا به ایران پیدا کنید

اگر بانکداری آنلاین راه‌اندازی کرده‌اید، وارد حساب خود شوید و بخش حواله بانکی را در وب‌سایت بانک خود پیدا کنید. این معمولاً در نوار ابزار بالای صفحه اصلی آنها قرار دارد. همچنین می توانید «حواله وایر» را در گوگل جستجو کنید و در نتایج به دنبال بانک خود بگردید. در نهایت، اگر هنوز مطمئن نیستید، با خدمات مشتری تماس بگیرید.

  1. حد انتقال آنلاین خود را بررسی کنید

ممکن است بانک از شما بخواهد که یک محدودیت انتقال آنلاین که معمولاً 5000 دلار است تعیین کنید. گاهی اوقات، آنها به طور خودکار یک محدودیت تعیین می کنند. اگر مبلغی که باید ارسال کنید بیش از سقف روزانه است، باید با بانک تماس بگیرید و درخواست دهید.

در برخی موارد، برای تأیید اینکه تلفن شما هستید، ممکن است بانک سؤالات امنیتی دیگری برای تأیید داشته باشد. این می تواند از یک کد ویژه ارسال شده به تلفن شما تا یک ایمیل امن باشد.

  1. مشخصات بانکی را ارائه دهید

برای تکمیل تراکنش SWIFT، باید داده‌های خاصی را در مورد گیرنده ارائه دهید. این شامل:نام و آدرس بانک گیرنده پرداخت.نام، آدرس و نوع حساب گیرنده (چک، پس‌انداز و غیره)شماره حساب بانکی گیرنده وجه یا IBAN (شماره حساب بانکی بین المللی).کد BIC/SWIFT گیرنده.

  1. مقدار و نوع ارز را وارد کنید

وقتی اطلاعات گیرنده پرداخت را وارد می کنید، معمولاً ارز در فرم انتقال وایر برای واحد پول آن کشور تنظیم می شود. اگر نه، ارز را انتخاب کنید و مبلغ انتقال را وارد کنید. به عنوان یک قاعده کلی، یک حساب بانکی در یک کشور خارجی با واحد پول محلی تعیین می شود.با این حال، غیر معمول نیست که بانک‌های خارجی حساب‌های مشتری را با ارزهای مختلف ارائه دهند. به خصوص وقتی صحبت از دلار آمریکا باشد. دوبار چک کنید که در حال انتقال پول از آمریکا به ایران به ارز مورد نظر هستید. در غیر این صورت، اگر آن را با ارز اشتباه ارسال کنید، ممکن است انتقال رد شود.

  1. هزینه پردازش را برای انتقال پول از آمریکا یا انتقال دلار به ایران  بپردازید

بانک به شما خواهد گفت که چقدر برای انتقال و نرخ مبادله شما هزینه می کنند. بانک های ایالات متحده هزینه هایی را بین 30 تا 50 دلار دریافت می کنند. به طور معمول، شما 5-7٪ بیشتر از یک ارائه دهنده متخصص برای انتقال هزینه می کنید. پس از اطلاع از مبلغ، به سادگی نحوه پرداخت را تأیید کنید. این معمولاً مستقیماً از حساب بانکی شما برداشت می شود.در برخی موارد، بانک دریافت کننده ممکن است کارمزدی را نیز دریافت کند. این می تواند از 10 تا 20 دلار متغیر باشد. باید به یاد داشته باشید که حداکثر سه بانک واسطه نیز می توانند کارمزد دریافت کنند. ممکن است گران شود، پس آماده باشید.

  1. ببینید چقدر طول می کشد تا برسد

پس از تکمیل فرم انتقال، وب سایت باید تخمینی از مدت زمان انجام آن را به شما نشان دهد. بانک شما وضعیت را پیگیری می کند و شما را از طریق درگاه وب به روز می کند. اکثر نقل و انتقالات بسته به عوامل متعددی 1 تا 3 روز کاری طول می کشد.به عنوان مثال، اگر بانک مقصد در منطقه زمانی کاملاً متفاوتی باشد، ممکن است روزهای متفاوتی داشته باشند که بانک در آن کار می کند. علاوه بر این، پول معمولا بین 3 تا 5 بانک جابجا می شود، بنابراین همه این عوامل را در نظر داشته باشید. اگر می خواهید بدانید هزینه وایر بانکی چقدر است، بهتر است با نام بانک و یک تماس تلفنی شروع کنید.

روش شماره 2: انجام حواله بین المللی در شعبه بانک انتقال پول از آمریکا به ایران

ممکن است بانک شما برای ارسال حواله بین‌المللی به یک تراکنش حضوری نیاز داشته باشد. اساساً مانند انجام آن به صورت آنلاین است زیرا باید همان داده ها را بیاورید.

  1. تمام اطلاعات بانکی را با خود به شعبه بیاورید

این شامل:

  • نام شما و حساب بانکی ایالات متحده که می‌خواهید از آن پول بگیرید
  • نام و آدرس بانک گیرنده
  • نام، آدرس و نوع حساب گیرنده پرداخت (چک، پس‌انداز و غیره)
  • شماره حساب گیرنده یا IBAN
  • شناسه BIC یا SWIFT گیرنده
  1. میزان انتقال و ارز را تعیین کنید

همیشه بهتر است قبل از انتخاب گزینه ارز، با گیرنده چک کنید. افرادی که به طور منظم با شرکت های بین المللی معامله می کنند، معمولاً یک حساب چند ارزی دارند.

  1. پرداخت هزینه انتقال بین المللی

همه بانک‌ها کارمزد پردازشی را از 40 تا 50 دلار دریافت می‌کنند، اگرچه در برخی موارد می‌تواند به 80 دلار هم برسد. در منطقه یورو، نقل و انتقالات اغلب بین 5 تا 7 یورو هزینه دارند، به اضافه درصدی از مبلغ انتقال، که می تواند بین 1-1 درصد باشد. بانک دریافت کننده ممکن است کارمزدی نیز دریافت کند که میانگین آن بین 10 تا 20 دلار (9 تا 18 یورو) است. پس از پرداخت، منشی به شما می گوید که انتقال چقدر طول می کشد.

روش شماره 3: انتقال وایر بین المللی از آمریکا به ایران از طریق تلفن

مانند تراکنش های حضوری، مرکز تماس بانک می تواند انتقال بین المللی شما را انجام دهد. به سادگی تمام داده ها را برای بازدید از شعبه جمع آوری کنید و نماینده خدمات مشتری شما را از طریق بقیه راهنمایی می کند. در پایان، آنها به شما اطلاع خواهند داد که انتقال چقدر طول می کشد.

روش شماره 4: استفاده از سرویس انتقال جایگزین

یکی از راحت‌ترین گزینه‌ها برای ارسال حواله پول در سطح جهانی، استفاده از سرویسی است که در صرافی بین‌المللی تخصص دارد. این نهادها بر کمک به شما برای ارسال پول به خارج از کشور به روشی ایمن، ارزان و سریع با استفاده از سرعت و دسترسی به اینترنت متمرکز هستند.

شروع کار ساده است. شما فقط یک حساب کاربری با ارائه دهنده انتخاب شده ایجاد کنید و اولین انتقال خود را ظرف 24 ساعت ارسال کنید. با این روش، به طور معمول چند راه برای پرداخت وجود دارد. می توانید از حساب بانکی خود استفاده کنید یا با کارت اعتباری یا نقدی پرداخت کنید. ارائه دهندگان تخصصی همیشه کاملاً تحت نظارت هستند و گیرندگان معمولاً پول را مستقیماً در حساب بانکی خود دریافت می کنند.علاوه بر بانک ها، خدمات مستقل زیادی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. اگرچه آنها ممکن است فاقد سابقه یک بانک مستقر باشند، اجازه ندهید که شما را بترساند. اگر به دنبال کارمزد انتقال پایین هستید، این گزینه به اندازه یک بانک امن است، با برچسب قیمت بسیار پایین تر. با این حال، معامله این است که این مسیر ممکن است کمی بیشتر از صرفاً عبور از بانک طول بکشد.

خدمات پرداخت آشنا که ممکن است نام آنها را شنیده باشید عبارتند از:

پی پال

پی پال که در سال 1998 تأسیس شد، یکی از محبوب ترین خدمات انتقال وایر است. تا آنجایی که کارمزد وجود دارد، افتتاح حساب پی پال رایگان است. اگر در داخل ایالات متحده یا کانادا حواله وایر داخلی انجام می دهید، هزینه ها حداقل است.اگر حساب شما به طور جزئی (یا به طور کامل) با استفاده از کارت نقدی یا اعتباری (و نه حساب بانکی) تامین می شود، PayPal 2.9٪ از تراکنش به اضافه کارمزد ثابت را کسر می کند. این هزینه به واحد پول کشور گیرنده بستگی دارد. بنابراین، استفاده از یک حساب PayPal که به یک حساب بانکی متصل است، بسیار ارزان تر است تا یک خط اعتبار.

وسترن یونیون

وسترن یونیون از قرن نوزدهم وجود داشته و به ارسال و دریافت تلگرام معروف بوده است. امروزه، این یک بازیگر اصلی در بازار نقل و انتقالات است و در 200 کشور با بیش از 130 ارز موجود است.هزینه ها بسته به نحوه ارسال پول متفاوت خواهد بود. اگر از کارت اعتباری یا نقدی استفاده می کنید و به حساب بانکی شخصی پول ارسال می کنید، Western Union برای هر تراکنش تا 10 دلار هزینه دریافت می کند. علاوه بر این، برخی از بانک های بزرگ در کشورهای دیگر پشتیبانی نمی شوند. وقتی از کارت اعتباری یا نقدی استفاده می کنید و پول را به مکان دیگری از Western Union منتقل می کنید، کارمزد به نصف کاهش می یابد و به 5 دلار می رسد.

اگر سرعت مورد نیاز است، Western Union ممکن است بهترین گزینه نباشد. اگر حواله بین المللی را به حساب بانکی ارسال کنید، ممکن است بین 4 تا 8 روز طول بکشد. اگر آن را به شعبه محلی Western Union ارسال کنید، ممکن است چند دقیقه طول بکشد.

TransferWise

یکی دیگر از گزینه های عالی برای جلوگیری از کارمزدهای بالای بانکی TransferWise است. در حالی که بسیاری از بانک ها کارمزد رقابتی ارائه می دهند، آنها معمولاً نرخ ارز ضعیفی را به شما ارائه می دهند. اگر هزینه‌های بین‌المللی SWIFT اضافی را نیز در نظر بگیرید، مقدار شارژ می‌تواند بسیار زیاد باشد.

TransferWise پول را با استفاده از سیستم های بانک محلی ارسال می کند تا از هزینه های بالای انتقال بین المللی جلوگیری کند. تنها چیزی که نیاز دارید جزئیات بانک محلی است که پول در کجا می رود و پلتفرم TransferWise فقط از نرخ واقعی ارز استفاده می کند. این همان چیزی است که در گوگل می بینید. آنها به سادگی یک هزینه کم و اولیه دریافت می کنند.

پلتفرم های آنلاین دیگر انتقال وایر بین المللی از آمریکا به ایران:

  • Remitly: گزینه خوبی برای ارسال پول به دوستان و خانواده در خارج از کشور است.
  • OFX: این یک خدمات تخصصی ارز خارجی با خدمات مشتریان برتر است.
  • WorldRemit: اگر کمتر از 10000 دلار ارسال می کنید. این به ویژه برای کشورهای آفریقا، آسیا و آمریکای جنوبی خوب است.
  • XE Money Transfers: این یک سرویس قابل اعتماد و بدون کارمزد اولیه است.

ارزهای جهانی و هزینه های پنهان

کارمزدهای اولیه پایین اغلب زمانی که انتقال به پایان می رسد برای شما هزینه بیشتری دارد. به این دلیل که ارزهای جهانی در طول روز کاری معامله می شوند.در هر لحظه، اگر میانگین قیمتی که یک ارز با آن خرید و فروش می شود را در نظر بگیرید، چیزی را دریافت می کنید که به آن نرخ ارز میان بانکی/بین بانکی می گویند. این نرخی است که ارزش پول شما را در مقایسه با سایر ارزها تعیین می کند. مسئله زمانی است که خدمات و بانک‌ها نرخ ارز بسیار بدتری نسبت به آنچه در گوگل یافت می‌شود به شما می‌دهند. سپس تفاوت را به جیب می زنند.

این بدان معناست که شما هزینه اضافی و بدون آگهی را برای انتقال خود پرداخت می کنید. هزینه‌های اضافی که به نرخ ارز اضافه می‌شوند می‌توانند کارمزدها را تا 4-6٪ از آنچه ارسال می‌کنید افزایش دهند.

بهترین راه برای جلوگیری از این هزینه های پنهان و یافتن مقرون به صرفه ترین گزینه این است که تحقیقات خود را انجام دهید. قبل از اینکه متعهد به ارسال شوید، باید مبلغی را که با ارز مقصد دریافت می کنید مقایسه کنید. هر سرویس انتقال نرخ ارز کمی متفاوتی را ارائه می‌کند، بنابراین ایده خوبی است که بررسی کنید نرخ‌های آنها در برابر نرخ ارز استاندارد چگونه است. نرخ ارز روزانه تغییر می کند. گوگل یک مبدل ارز ساده ارائه می دهد تا مطمئن شود که هزینه های گزافی پرداخت نمی کنید.

صفحه جستجوی گوگل را باز کنید و “مبدل ارز” را در نوار جستجو وارد کنید. ارز پایه را در قسمت بالا و ارز تبدیل را در قسمت پایین تنظیم کنید. مقدار را وارد کنید و ابزار به طور خودکار تبدیل می شود. سپس می توانید تصمیم بگیرید که کدام خدمات یا روش ها ارزش زمان و هزینه شما را دارند. اگر مرتباً در سراسر مرزها پول ارسال می کنید، برای یک حساب چند ارزی بدون مرز ثبت نام کنید. می‌توانید وجوه را به ده‌ها ارز مختلف ذخیره کنید و با جزئیات بانکی محلی در ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا و اتحادیه اروپا پول دریافت کنید (یا پرداخت کنید).

هزینه ها و نرخ های حواله بین المللی از بانک های ایالات متحده

بانک‌ها در ایالات متحده هزینه‌های بالایی را برای نقل و انتقالات بین‌المللی دریافت می‌کنند. این هزینه ها بسته به اینکه انتقال آنلاین انجام دهید، آن را در شعبه یا تلفنی انجام دهید، متفاوت است. در اینجا محدوده معمولی هر انتقال برای محبوب ترین بانک ها آمده است:

  • سیتی بانک – 35 تا 45 دلار
  • بانک آمریکا – 35 تا 45 دلار
  • ولز فارگو – 35 تا 45 دلار
  • چیس – 40 تا 50 دلار
  • بانک ایالات متحده 50 دلار

این تنها هزینه ای نیست که می پردازید. بانک ها همچنین سایر کارمزدها را در نرخ ارز ارائه شده پنهان می کنند. همیشه بپرسید! بانک‌های ایالات متحده معمولاً نرخ‌های مبادله بدتری نسبت به نرخ مبادله پایه ارائه می‌کنند، زیرا راهی برای کسب درآمد اضافی برای آنها است. از 2 تا 4 درصد بیشتر از چیزی است که ممکن است در جاهای دیگر دریافت کنید. همراه با هزینه انتقال وایر، به این معنی که برای هر 1000 دلار خرج شده، شما به کارمزدهایی نگاه می کنید که از 50 تا 70 دلار متغیر است.

بیشتر بخوانید : انتقال پول از اروپا به ایران

همچنین نرخ های بانکی متوسطی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. اینها بانک هایی هستند که در وسط یک تراکنش هستند و وایر ورودی را در سراسر جهان پرتاب می کنند. آنها همچنین یک تکه از پای را می خواهند. از آنجایی که حواله بین‌المللی شما از طریق این بانک‌های میانی در مسیر بانک مقصد نهایی انجام می‌شود، هر کدام از 10 تا 20 دلار کاهش می‌یابد. در نهایت بانک مقصد نیز سهمی را با میانگین 10 تا 20 دلار کارمزد خواهد گرفت.

انتقال دلار بین المللی از آمریکا به ایران در مقابل ACH جهانی

هنگام انتقال وجه بین المللی بین حساب های بانکی، دو راه برای انجام آن وجود دارد. انتقال وایر بین‌المللی یا واریز مستقیم وجوه با استفاده از شبکه‌های بانکی محلی (که ACH جهانی نیز نامیده می‌شود). اگرچه هر دو استراتژی به یک چیز دست می یابند، هر روش حواله و پرداخت الزامات و پیامدهای منحصر به فردی دارد. این شامل مواردی مانند:

  • هزینه های انتقال
  • هزینه خدمات
  • اطلاعات مورد نیاز
  • مدت زمان انتقال
  • و غیره…

پس کدام روش بهترین است؟ سعی کنید آنها را با سه عامل بسنجید:

  1. سرعت
  2. هزینه ها
  3. مقررات

سرعت

اگر برای دریافت وجوه به شخصی در کشور دیگری عجله دارید، برنده واضح انتقال وجه بین المللی است. به طور معمول، وجوهی که از این طریق حواله می شود، تنها تا دو روز کاری طول می کشد تا برسد. دلیلش این است که شما پول را مستقیماً از حساب خود (یعنی یک حساب چک یا پس‌انداز تجاری) به حساب گیرنده در بانک دریافت‌کننده ارسال می‌کنید.

بانک ها همیشه در ارتباط مستقیم با یکدیگر هستند و بنابراین تراکنش سریعتر انجام می شود. با این حال، شما همچنان به شماره حساب هایی مانند کد سوئیفت یا IBAN (شماره حساب بانکی بین المللی) بانک خارجی برای تکمیل انتقال نیاز دارید.سرعت انتقال وایر بین المللی از آمریکا به ایران بسته به کشورها و ارزهای درگیر می تواند متفاوت باشد. هر مکانی استانداردها و مقررات متفاوتی دارد. به طور معمول، حواله بین‌المللی بین ۲ تا ۴ روز کاری پس از ارسال به بانک مقصد می‌رسد.یک ACH جهانی اغلب تا 2 روز کاری بیشتر از انتقال وایر بین المللی از آمریکا به ایران طول می کشد. زمان‌های قطع انتقال وایر خروجی بسته به بانک و منطقه زمانی بانک مبدأ متفاوت خواهد بود. به جای اینکه دو بانک به صورت رفت و برگشت با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، یک ACH جهانی از شبکه تسویه حساب بانک گیرنده استفاده می کند.

به عنوان مثال، شبکه تسویه حساب در ایالات متحده NACHA است که مخفف National Automated Clearing House Association است. این به عنوان انتقال ACH نیز شناخته می شود. در اروپا، شبکه تسویه حساب SEPA است که مخفف منطقه پرداخت واحد یورو است.وجوهی که از طریق روش سپرده مستقیم منتقل می شوند همیشه به صورت گروهی یا دسته ای با سایر تراکنش هایی که از حواله بانکی استفاده می کنند پردازش می شوند. این روند را کند می کند و آن را از چند ساعت به چند روز می کشد.

هزینه های انتقال وایر بین المللی از آمریکا به ایران / انتقال پول از آمریکا به ایران

برای انتقال پول از آمریکا همانطور که در بالا ذکر شد، هنگام ارسال پول به خارج از کشور، مهم است که هزینه ها را در نظر بگیرید. نقل و انتقالات بین المللی می تواند با هزینه های سنگین همراه باشد. ارسال پول تا 50 دلار و فقط برای دریافت آن تا 10 دلار هزینه دارد. هزینه های اضافی همیشه در هنگام مبادله ارز نیز تعلق می گیرد. این معمولاً مورد بحث قرار نمی گیرد و ممکن است برای هر کسب و کاری که در سطح جهانی پول ارسال می کند غافلگیر کننده باشد.

برعکس، ACH جهانی یا هزینه تراکنش های انتقال بانکی محلی می تواند بسیار کم باشد. در واقع، قیمت برخی از آنها به 5 دلار می رسد که به طور قابل توجهی کمتر از انتقال بین المللی است. در حالی که موسسات مالی و بانک‌های بزرگ‌تر می‌توانند انتخاب واضحی برای امنیت باشند، زمانی که یک کسب‌وکار نیاز به انتقال یکباره برون مرزی دارد، هزینه‌های پردازش می‌تواند افزایش یابد.

اگرچه بانکداری آنلاین برخی از مراحل را حذف می‌کند، بانک‌ها می‌توانند بر اساس نوع ارز ارسالی شما، کارمزد دریافت کنند. به عنوان مثال، بانک آمریکا برای حواله‌های خارجی خارجی که به ارز خارجی ارسال می‌شود، 35 دلار و برای آنهایی که به دلار آمریکا ارسال می‌شوند، 45 دلار دریافت می‌کند. این مبالغ شامل کارمزد تبدیل ارز نیز نمی شود. علاوه بر این، حواله‌های وایر ارسال شده به ارز خارجی همیشه زودتر از آنهایی که به دلار آمریکا ارسال می‌شوند، می‌رسند. این یک جورهایی عقب مانده به نظر می رسد.

مقررات و محدودیت های انتقال دلار از آمریکا به ایران

نکته دیگری که باید هنگام انتخاب بین حواله بین‌المللی یا حواله بانکی محلی در نظر گرفت، اندازه تراکنش و تعداد دفعات آن است. هر مؤسسه مالی حداقل و حداکثر محدودیت‌های متفاوتی در میزان ارسال و تعداد دفعات ارسال دارد.

اگر مبالغ یا نقل و انتقالات با حجم بالا را به صورت ثابت ارسال می کنید، این یک نقطه “ساخت یا شکستن آن” است. همه اینها روی نتیجه شما تأثیر می گذارد. اگر مطمئن نیستید که بانک شما چگونه هزینه می کند، وارد نرم افزار بانکداری آنلاین خود شوید یا با نماینده شرکت تماس بگیرید. وارد کور انتقالی نشوید. اگر قصد دارید مقادیر زیادی پول را وایر‌کشی کنید، بهترین راه‌ها برای انجام این کار به چند عامل بستگی دارد:

  • پول بین کشورها و ارزها ارسال می شود
  • نحوه پرداخت هزینه انتقال (برخی از روش ها هزینه بیشتری نسبت به روش های دیگر دارند)
  • کارمزد و نرخ های مبادله ای که توسط بانک یا ارائه دهنده استفاده می شود
  • نحوه انتخاب گیرنده برای دریافت پول خود

با در نظر گرفتن همه این موارد، مقرون به صرفه ترین راه برای ارسال وجوه بین المللی استفاده از سرویس انتقال پول از آمریکا به ایران است.همچنین ممکن است محدودیت‌ها و محدودیت‌های دیگری در مورد فرکانس نقل و انتقالات وایر خارج از کشور یا ACH جهانی وجود داشته باشد. بسته به خدماتی که استفاده می کنید، این موارد شامل هر نفر، در روز یا ماه می شود. ACH جهانی برای کسب‌وکاری که نقل و انتقالات را به صورت منظم و/یا با فرکانس بالا انجام می‌دهد، مانند پرداخت به یک فریلنسر در خارج از کشور برای یک پروژه در حال انجام، ایده‌آل است.

بیشتر بخوانید : انتقال پول از خارج به ایران از طریق صرافی

مصرف‌کنندگان برای سپرده‌های مستقیم بین‌المللی و نقل و انتقالات بانکی از نظر فدرال محافظت می‌شوند. همه مؤسسات مالی ملزم به افشای داده های زیر هستند:

  • نرخ ارز
  • کارمزدها و مالیات هایی که توسط بانک ها، مؤسسات واسطه و سایر عوامل شخص ثالث دریافت می شود
  • زمانی که پول به مقصد نهایی برسد
  • نحوه لغو نقل و انتقالات و تصحیح خطاها

مؤسسات مالی که انتقال بین المللی شما را انجام می دهند ملزم به پیروی از دستورالعمل های تعیین شده توسط دفتر کنترل دارایی های خارجی (OFAC) هستند. این آژانس بر اساس سیاست خارجی ایالات متحده، بخش های اقتصادی و تجاری را علیه کشورهای خاص، بانک ها و افراد خارجی تنظیم می کند. همه بانک‌ها موظفند پرداخت‌های جهانی ACH را بررسی کنند تا اطمینان حاصل شود که تراکنش با هر مقررات OFAC مطابقت دارد.علاوه بر این، به عنوان بخشی از فرآیند انطباق، نظارتی و غربالگری شما، گاهی اوقات داده های پیشرفته تری برای اجرای یک انتقال وایر بین المللی از آمریکا به ایران مورد نیاز است. اطلاعاتی مانند مشخصات هویتی و بانکی را می توان درخواست کرد.

بانک‌هایی مانند Wells Fargo و Chase به جزئیات شناسایی مشترک مانند SWIFT، BIC، IBAN و CLAB (برای مکزیک) نیاز دارند. بانک آمریکا همه اینها را به همراه جزئیات غربالگری اضافی مانند هدف و هدف وایر (به عنوان مثال تجارت، وام و غیره) درخواست می کند.رویه‌های انطباق پیشرفته‌تر شامل یک شناسه عکس برای بررسی پایگاه‌های اطلاعاتی بزرگ‌تر مبتنی بر جرم است. این برای اطمینان از این است که تمام وجوهی که منتقل می شود برای سازمان های جنایتکار یا نقض کننده تحریم ها نیست.

برای انتقال پول از آمریکا به ایران بیشتر خرج کنید و بیشتر بفرستید

در تجارت، برای افزایش بیشتر پول، مقادیر بیشتری را به صورت دسته ای ارسال کنید تا کارمزد ثابت مقدار زیادی از کل مبلغ را نگیرد.انتخاب بین ارسال وجوه خود از طریق انتقال وایر بین‌المللی یا ACH جهانی به عوامل مختلفی بستگی دارد که برای کسب‌وکار شما منطقی‌تر هستند، مانند زمان، مقدار و فرکانس. ممکن است بخواهید پول در اسرع وقت به یک حساب خارجی برسد. که با هزینه حواله بالاتری همراه خواهد بود.