You are currently viewing خرید و فروش یورو در هلند ، روش و نحوه خرید یورو در آمستردام

خرید و فروش یورو در هلند ، روش و نحوه خرید یورو در آمستردام

خرید و فروش یورو در هلند ، روش های خرید یورو در آمستردارم ، آمستردام و بقیه شهرهای هلند از یورو (€) استفاده می کنند. شما باید دلار، پوند یا سایر پول های خارجی خود را در صرافی تبدیل کنید. کجا و چگونه پول خود را مبادله می‌کنید، می‌تواند تفاوت زیادی در تعداد یورو 1 شما ایجاد کند.

چه ارزی در هلند استفاده می شود؟

هلند در سال 2002 یورو را به عنوان واحد پول رسمی پذیرفت. هلند در واقع یکی از سریع ترین کشورهایی بود که به طور کامل از واحد پول قدیمی خود – گیلدر هلند یا گولدن – به یورو تبدیل شد. تا سال 2032 می توان اسکناس های گیلدر را در بانک De Nederlandsche (بانک هلندی) مبادله کرد. سکه های گیلدر دیگر قابل مبادله نیستند. هجده عضو دیگر اتحادیه اروپا، یورو را به عنوان ارز قانونی پذیرفته اند و چیزی را تشکیل می دهند که معمولاً منطقه یورو نامیده می شود.

یورو معمولاً به عنوان نماد یورو نوشته می شود و در بازار ارز با کد ارز EUR نشان داده می شود. مانند اکثر کشورهای اروپایی، این نماد معمولاً از اعداد در هلند پیروی می کند، بنابراین 10 یورو اغلب به صورت 10 یورو نوشته می شود. نقطه پایان نیز نشان دهنده اعشار (1،50 یورو) است در حالی که کاما نشان دهنده هزاران (10000 یورو) است.

خرید و فروش یورو در هلند

برای خرید یورو در هلند دام هایی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کرد. به عنوان مثال، بسیاری از راهنماهای سفر ادعا می کنند که می توانید با استفاده از دستگاه های برداشت نقدی (ATM) در پول خود صرفه جویی کنید. با این حال، آنها معمولاً به شما نمی گویند که شهر پر از دستگاه های خودپرداز انتفاعی است. وقتی از آن دستگاه‌های خودپرداز استفاده می‌کنید، معمولاً هم در اینجا و هم در خانه هزینه اضافی می‌پردازید. صورت حساب بانکی شما ممکن است شامل برخی از شگفتی های بد باشد. شما یا نرخ ارز ضعیفی دریافت می‌کنید، و/یا کارمزد اضافی می‌پردازید، و/یا کارمزد اضافی توسط بانکتان دریافت می‌کنید.

بیشتر بخوانید :  ارسال و انتقال پول از ایران به هلند

مبادله ارز و یورو در هلند هزینه دارد

تغییر پول سرویسی است که بانک ها و صرافی ها می توانند برای آن کارمزد و/یا سایر کارمزدها را از شما دریافت کنند.کمیسیون درصدی از مقدار پولی است که شما مبادله می کنید. کارمزد تراکنش مبلغ مشخصی است – به عنوان مثال، 3 یورو برای هر صرافی، صرف نظر از اینکه چقدر پول درگیر است.

نرخ ارز دائما در نوسان است؛ یک روز پول شما ارز محلی بیشتری برای شما می خرد — و روزی دیگر پول کمتری دریافت می کنید.در آمستردام و جاهای دیگر، کسب‌وکارهای صرافی تمایل دارند با «بدون کارمزد»، «بدون کارمزد» یا «بدون کارمزد و بدون کارمزد» تبلیغ کنند. مطمئن شوید که قبل از خرید یا فروش پول، متن را بخوانید یا از جزئیات بخواهید تا ببینید آیا معامله آگهی شده برای مبلغی که قصد تغییر آن را دارید اعمال می شود.

بهترین مکان برای خرید یورو در هلند و آمستردام

مسافران باهوش حداقل مقدار کمی یورو می آورند تا بتوانند بلافاصله از خدمات (مانند اتوبوس، قطار، تاکسی) استفاده کنند یا در بدو ورود به آمستردام چیزی برای خوردن و نوشیدن بیاورند. اینکه بعد از آن از دستگاه های خودپرداز یا خدمات صرافی استفاده می کنید بستگی به مواردی دارد که در زیر به آنها توضیح خواهیم داد.

خودپرداز (دستگاه پول نقد)

بسیاری از بازدیدکنندگان گزارش می‌دهند که با استفاده از کارت‌های نقدی خود در دستگاه‌های باجه خودکار، نرخ‌های ارز «خوب» تا «عالی» را دریافت می‌کنند. هنگامی که از کارت نقدی برای دریافت یورو در یک دستگاه خودپرداز در آمستردام استفاده می کنید، بانک شما معادل آن را به ارز شخصی شما از حساب جاری شما برداشت می کند – معمولاً با استفاده از نرخ ارز مطلوب.

مزایا، معایب و مشکلاتی وجود دارد که باید در نظر گرفت. این اطلاعات را نادیده نگیرید، زیرا انجام این کار ممکن است برای شما هزینه زیادی داشته باشد. اگر مجبور به تعویض پول در فرودگاه اسخیپول آمستردام هستید، در ABN AMRO بهتر از GWK Travelex هستید. استفاده از کارت نقدی خود در دستگاه خودپرداز ABN AMRO حتی بهتر است – اما در زیر ببینید چقدر پول بیشتری می توانید در مرکز شهر آمستردام به دست آورید.

مزایا

در آمستردام تعداد زیادی دستگاه باجه خودکار وجود دارد. بسیاری از آنها در داخل و/یا خارج از مراکز خرید، خواربار فروشی ها (مانند آلبرت هیجن، دیرک ون دن بروک) و دخانیات قرار دارند. بسیاری از این ادارات به عنوان دفاتر بانک و پست فعالیت می کنند – اما شما نمی توانید در باجه آنها پول مبادله کنید. اگر می خواهید از کسی نزدیکترین دستگاه خودپرداز را بخواهید، فقط یک «Geldautomaat» (به معنای واقعی کلمه، «ماشین پول») بخواهید. اگرچه ممکن است با دستگاه هایی که در خانه استفاده می کنید متفاوت به نظر برسند، اما استفاده از دستگاه های خودپرداز آسان است. اکثر دستگاه ها دارای منوهای انگلیسی زبان هستند.

بیشتر بخوانید : صرافی های ایرانی در هلند

شما مجبور نیستید مقدار زیادی پول نقد حمل کنید. بسیاری از بانک‌ها اتحادهای شبکه‌ای با بانک‌های ناظر دارند که به شما امکان می‌دهد از کارت نقدی خود در یک دستگاه خودپرداز خارجی بدون پرداخت هزینه استفاده اضافی برای هر برداشت، انتقال یا استعلام موجودی استفاده کنید. بانک‌های هلندی برای استفاده از دستگاه‌های خودپرداز خود کارمزدی دریافت نمی‌کنند (اما به «تله‌ها» در مورد دستگاه‌های خودپرداز «مستقل» مراجعه کنید).

معایب

معمولاً تا زمانی که تراکنش شما تمام نشده است – یا تا زمانی که به خانه بازگردید، نمی دانید نرخ واقعی ارز چقدر است. VISA (که شبکه بین بانکی PLUS را اداره می کند) و Mastercard (شبکه بین بانکی Cirrus) برای هر تراکنش بین المللی 1 درصد کارمزد دریافت می کنند. بانک شما 1 تا 3 درصد کارمزد تبدیل ارز را دریافت می کند. این را با بانک خود تأیید کنید.بانک شما همچنین ممکن است هر بار که از کارت خود در خارج از شبکه خود استفاده می کنید، یک کارمزد تراکنش (1.50 تا 5.00 دلار) دریافت کند. جزئیات را از بانک خود بپرسید. اگر به طور مکرر مبالغ کوچکی را برداشت می کنید (مثلاً به دلیل محدودیت های برداشت)، هزینه های تراکنش انباشته شما می تواند ضربه بزرگی به حساب شما وارد کند.

اگر هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز در اتحاد شبکه بانک از چنین کارمزدهایی صرفنظر شود (یا تخفیف داده شود)، ممکن است یافتن آن دستگاه‌های خودپرداز به جای نزدیک‌ترین آنها چالش‌برانگیزتر باشد.

مشکلات و نکات برای خرید یورو از طریق دستگاه در هلند

ممکن است همیشه نتوانید تفاوت بین خودپردازهای معمولی و “مستقل” انتفاعی را تشخیص دهید. مورد دوم همیشه از طریق کارمزدهای اضافی و/یا استفاده از نرخ‌های ارز نامطلوب منجر به هزینه‌های بالاتر می‌شود. معمولاً بهتر است فقط از ماشین‌هایی استفاده کنید که توسط ABNAmro، ING یا Rabobank کار می‌کنند. همه کارت های صادر شده توسط بانک های خارجی در همه دستگاه های پول نقد در آمستردام کار نمی کنند. اگر کارت شما دارای آرم Mastercard (Cirrus، Maestro) و/یا VISA (PLUS) است، باید در هر دستگاهی با همان آرم ها کار کند.

توجه داشته باشید که آرم های پشت کارت شما (Cirrus، Maestro یا PLUS) مهمتر از آرم های جلوی کارت شما هستند. از ماشین‌هایی استفاده کنید که دارای یک یا چند آرم مطابق با آرم‌های پشت کارت شما هستند. اگر آن لوگوها را نمی بینید ممکن است هزینه های اضافی زیادی بپردازید. اکثر دستگاه های خودپرداز در اروپا فقط کدهای پین 4 رقمی را می پذیرند. اگر در حال حاضر یک پین 6 رقمی دارید، از بانک خود بخواهید آن را به یک کد پین 4 رقمی تغییر دهد. کد پین خود را به جای حروف به خاطر بسپارید. صفحه کلید اکثر دستگاه های خودپرداز در آمستردام فقط اعداد را نشان می دهد.

مشکلات دستگاه های خودپرداز در هلند

اکثر دستگاه های خودپرداز در اروپا فقط به شما اجازه می دهند به حساب جاری اصلی خود دسترسی داشته باشید. مطمئن شوید که پول نقد کافی در حساب خود برای پوشش کل سفر خود دارید، یا راهی برای انتقال پول از یک حساب پس انداز به حساب جاری خود دارید (مثلاً بانکداری الکترونیک). ایده خوبی است که به بانک خود اطلاع دهید که به خارج از کشور می روید – به اصطلاح “اطلاعیه سفر”. در غیر این صورت، اگر کارت شما به طور ناگهانی در آمستردام استفاده شود و نه در شهر شما، بانک ممکن است آن را مسدود کند.

میزان مجاز برداشت و خرید و فروش یورو در بانک یا دستگاه ATM

از بانک خود بپرسید که در مدت 24 ساعت چقدر مجاز به برداشت هستید. دستگاه های خودپرداز در آمستردام نیز ممکن است محدودیت هایی برای برداشت داشته باشند. اکثر بانک ها به شما اجازه می دهند سقف برداشت خود را افزایش دهید. در نهایت، مطمئن شوید که کارت پشتیبان خود را در صورت گم شدن، دزدیده شدن یا بلعیده شدن کارت نقدی شما توسط دستگاه، داشته باشید. همچنین همراه داشتن مقداری پول نقد اضطراری که می توانید به صورت محلی آن را مبادله کنید، به اضافه یک یا چند کارت اعتباری ایده خوبی است.ناگفته نماند که نباید همه این وسایل را در یک مکان حمل کنید. همچنین ایده خوبی است که حداقل یک کارت پشتیبان را در گاوصندوق هتل خود نگه دارید.اگر صحبت از آن شد، یک گاوصندوق قابل حمل یک سرمایه گذاری عاقلانه است – هم در خانه و هم در سفر مفید است.

خرید یورو در هلند از طریق صرافی

بسیاری از مسافران ترجیح می دهند به جای استفاده از کارت های خودپرداز، یا علاوه بر آن، پول نقد همراه داشته باشند. به استثنای موارد نادر، بانک‌های آمستردام پول شما را تغییر نمی‌دهند مگر اینکه در آنجا حساب داشته باشید. درعوض، یورو را در «صرافی» دریافت می‌کنید – که به عنوان «دفتر صرافی» یا «صرافی ارز» نیز شناخته می‌شود (به هلندی Geldwisselkantoor).

مزایا

خدمات مبادله پول، مشاغل بسیار رقابتی هستند که معمولاً در نزدیکی یکدیگر قرار دارند و همگی برای مشتریان مشابهی رقابت می کنند. این معمولاً به این معنی است که شما می توانید از یک نرخ ارز بسیار خوب استفاده کنید – اما تنها در صورتی که از دام های خاصی اجتناب کنید. همانطور که در زیر خواهید دید، خرید کردن در اطراف (یا پیروی از پیشنهادات به کسانی که قبلاً این کار را انجام داده اند) واقعاً مفید است.

سال‌ها پیش، تعدادی از صرافی‌ها در آمستردام درگیر شیوه‌های تجاری نسبتاً مبهمی بودند. به عنوان مثال، یک کلاهبرداری مورد علاقه در یک شرکت این بود که نقشه شهر را به همراه ارز مبادله شده به شما تحویل دهند. وقتی بعدا رسید خود را بررسی می کنید، معلوم می شود که آنها برای نقشه عمدتاً بی ارزش از شما 7.95 یورو یا بیشتر هزینه کرده اند. امروزه شرکت های صرافی دارای مجوز بانک De Nederlandse، بانک مرکزی هلند، تحت قوانین و مقررات خاصی هستند. و برای انطباق با قانون (Wet op het financieel toezicht, Act on Financial Supervision) نظارت می شوند.

معایب

اگر یک کارت بدهی یا اعتباری را گم کنید، ممکن است بتوانید ضررهای خود را به حداقل برسانید. اگر پول نقد را از دست بدهید، از بین رفته است. حتما یک برنامه پشتیبان داشته باشید. هنگام مبادله پول از محیط اطراف خود و افرادی که در آن نزدیکی پرسه می زنند آگاه باشید. Travelex نامی آشناست و دفاتر متعدد آن در مکان های مناسب یافت می شوند. اما در انجمن های آنلاین بسیاری از مسافران در مورد نرخ ارز نامطلوب آن هشدار می دهند.

در اینجا مثالی از میزان پولی که می توانید پس انداز کنید، در این مورد هنگام تغییر دلار به یورو آورده شده است: بررسی کردیم که در ازای 1500 دلار پول نقد، چند یورو دریافت می کنیم.

GWK Travelex4 در فرودگاه Schiphol به نقل از ما: 975 یورو (که به ما گفته شد “نرخ بسیار ویژه” است).
دفتر GWK Travelex در ایستگاه مرکزی گفت که ما 998.75 یورو دریافت خواهیم کرد
دفتر Leidsestraat شرکت GWK Travelex 999.90 یورو ارائه می دهد.
ABN AMRO 1007 یورو را تحویل خواهد داد.
Pott Change، یک شرکت مبادله ای تک دفتری که ستایش های آن در بسیاری از انجمن های مسافرتی خوانده می شود، با قیمت 1072.50 یورو به فروش رسید – تقریباً 100 یورو بیشتر از آنچه در دفتر Schiphol در GWK Travelex و تقریباً 75 یورو بیشتر از دفاتر Travelex در مکان ها به نقل از ما!

چطور با کمترین هزینه ممکن در آمستردام یورو خرید و فروش کنیم؟

برای کمک به جلوگیری از این معضل، در اینجا چند نکته عملی وجود دارد که به شما کمک می کند بیشترین سود را برای … یورو خود داشته باشید:از فرودگاه ها دوری کنید! دفاتر مبادله ارز در فرودگاه هزینه های حماسی را دریافت می کنند. اگر یک معامله خوب – یا حتی یک معامله معقول را دوست دارید – به هر قیمتی از آنها اجتناب کنید. فقط آنچه را که نیاز دارید حمل کنید – تبدیل یورو به AUD ممکن است گران باشد، بنابراین فقط آنچه را که فکر می کنید خرج خواهید کرد، بردارید. نه تنها این – هیچ کس دوست ندارد در سفرهای طولانی تر، انبوهی از یادداشت ها را در جوراب و لوازم بهداشتی خود قرار دهد.

ترکیبی از روش های خرید و فروش یورو را بخواهید – با گرفتن ترکیبی از یادداشت های کوچکتر، کار را برای خود و فروشندگان آسان کنید. نرخ مبادله خود را بررسی کنید – Google و XE.com نرخ ارز استاندارد بازار هستند، اما متوجه خواهید شد که مبادلات بانکی و ارز چقدر می توانند نرخ خود را تغییر دهند. سعی کنید تا حد امکان به نرخ بازار نزدیک شوید. مراقب هزینه‌های پنهان باشید – هزینه‌های مخفی (مالی) ما، اغلب تفاوت زیادی در هزینه تعطیلات شما ایجاد می‌کند. مخصوصاً مراقب کارمزدهای پنهان بانکی برای استفاده از کارت خارج از کشور باشید.

چه کارتی برای خرید یورو در هلند مناسب است؟

کارت مناسب همه تفاوت را ایجاد می کند – داشتن کارت راحت است اما اگر کارت اشتباهی داشته باشید می تواند به حساب بانکی ضربه بزند. تحقیق کنید و خود را با بهترین کارت سفر برای پس انداز بزرگ مسلح کنید. مخلوطش کن بسیاری از مسافران فقط از کارت اعتباری خود استفاده می کنند در حالی که برخی فقط به پول نقد فکر می کنند. اما بهترین گزینه بستگی به شرایط شما دارد. کارت را برای خریدهای بزرگ مانند هتل‌ها و کرایه ماشین ذخیره کنید و پول نقد خود را برای بردهای کوچکتر رزرو کنید – حمل‌ونقل، جاذبه‌ها یا غذا.