You are currently viewing نحوه خرید و فروش و معامله ارز یورو در اسپانیا

نحوه خرید و فروش و معامله ارز یورو در اسپانیا

چگونه در اسپانیا ، یورو بخرم یا بفروشم ؟ چطور می توانم یورو را در اسپانیا معامله کنم ؟ در این مطلب به طور کامل روش های خرید و فروش یورو در اسپانیا را می بینیم . برای استفاده بیشتر از اسپانیا، به مقداری پول نقد در جیب خود نیاز دارید. این راهنما به شما یک نمای کلی از پول و سیستم بانکی اسپانیا و نحوه مبادله پول نقد خود را – چه در اسپانیا و چه قبل از خروج، به شما می دهد.

نحوه خرید و فروش و معامله ارز یورو در اسپانیا

واحد پول در اسپانیا

اسپانیا از یورو استفاده می کند و از سال 1999 به عضویت منطقه یورو درآمده است.

ویژگی های یورو (EUR)

نمادهای یورو یورو، یورو
1 یورو یک یورو از 100 سنت تشکیل شده است.
سکه های یورو سکه ها در عناوین 1، 2، 5، 10، 20 و 50 سنت و همچنین 1 یورو و 2 یورو در دسترس هستند.
اسکناس یورو اسکناس های رایج 5، 10، 20 و 50 یورویی هستند. اگرچه اسکناس های 100، 200 یورویی و 500 یورویی نیز موجود است، اما بسیاری از مشاغل آن را نمی پذیرند.

سکه های یورو در یک طرف دارای تصویر استاندارد و در طرف دیگر دارای طرح مربوط به کشور صادر کننده هستند. بنابراین، ممکن است سکه هایی با ارزش های مشابه داشته باشید که کاملاً متفاوت به نظر می رسند. سکه ها و اسکناس های فعلی یورو در هر نقطه از منطقه یورو، صرف نظر از کشور صادر کننده، پذیرفته می شوند.

سایر ارزها به طور گسترده در اسپانیا پذیرفته نمی شوند. حتی اگر به شما این امکان را داده شود که با ارز دیگری پرداخت کنید، نرخ ارز ضعیفی که دریافت می کنید احتمالاً هر گونه راحتی را جبران می کند.

مبادله ارز یورو در اسپانیا

برای خرید و فروش یورو در اسپانیا استفاده از یک فروشنده خیابانی برای مبادله غیررسمی پول در اسپانیا غیرقانونی است. همچنین به احتمال زیاد یک ریپ آف است. با وجود یورو بسیار در دسترس، می‌توانید قبل از حرکت مقداری پول برای سفر خود مبادله کنید یا صبر کنید تا به اسپانیای آفتابی برسید.

از تبادل مقادیر زیاد پول نقد در هتل ها و فرودگاه ها خودداری کنید

اگر هنگام ورود به ارز نیاز دارید، فقط مقدار کمی پول نقد را در فرودگاه مبادله کنید – اگرچه نرخ ارز احتمالاً ضعیف تر از بقیه شهر است. معمولاً بهتر است مقدار زیادی از پول نقد خود را در جای دیگری مبادله کنید.

همچنین این احتمال وجود دارد که نرخ ارز هتل نیز ضعیف باشد و شامل هزینه های بالاتر باشد. به جای آن یک بانک یا سرویس صرافی اختصاصی انتخاب کنید، اما توجه داشته باشید که بانک ها اغلب در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات بسته هستند و حتی ممکن است درهای خود را تا ساعت 14:30 در روزهای هفته ببندند.

در غیر این صورت، یک دستگاه خودپرداز برای برداشت مستقیم یورو با نرخ معقول پیدا کنید.

به پیشنهادات «هزینه صفر» یا «بدون کمیسیون» اعتماد نکنید – این تقریباً همیشه دروغ است

در مساله خرید و فروش یورو در اسپانیا همچنین باید مراقب هزینه های پنهان باشید. حتی اگر یک صرافی ادعای «کمیسیون صفر» را داشته باشد، در جایی سود خواهند داشت. به عنوان مثال، بسیاری از خدمات نرخ بالایی را از قبل ارائه می دهند – اما این فقط برای تراکنش های بزرگ اعمال می شود. قبل از اینکه متعهد شوید، اطمینان حاصل کنید که در مورد آنچه به دست می آورید، واضح و شفاف هستید.

نرخ ارز متوسط ​​بازار را درک کنید و از آن برای مقایسه استفاده کنید

راه دیگر برای محافظت از خود در برابر کلاهبرداری های نرخ ارز این است که مطمئن شوید نرخ متوسط ​​بازار را درک می کنید. این تنها نرخ واقعی ارز است و باید برای مقایسه با نرخ پیشنهادی شما استفاده شود. نرخ همیشه تغییر می کند، اما می توانید با استفاده از مبدل ارز آنلاین به راحتی آن را دریابید تا ببینید آیا معامله ای که به شما پیشنهاد می شود واقعاً منصفانه است یا خیر.

مطمئن شوید که پول نقد ارز خانگی شما آسیب ندیده است

اگر می‌خواهید پول نقد کنید، مطمئن شوید که اسکناس‌هایی که حمل می‌کنید در وضعیت خوبی هستند. اگر ارز آسیب دیده، علامت گذاری شده یا پاره شده را به همراه داشته باشید، ممکن است برخی از خدمات از صرافی خودداری کنند. سعی کنید چند یادداشت واضح و تمیز برای تغییر نگه دارید.

استفاده از چک مسافرتی در اسپانیا

در زمان خرید و فروش یورو در اسپانیا چک های مسافرتی در اسپانیا زیاد استفاده نمی شود. ممکن است برای نقد کردن آنها با مشکل مواجه شوید، و حتی زمانی که بانکی را می‌بینید که مایل به انجام مبادله است، نرخ‌های ارز و کارمزد اعمال‌شده آنها را به یک معامله ضعیف تبدیل می‌کند.

اگر گیر کرده اید، در مناطق توریستی جنوب اسپانیا چندین مکان Eurochange وجود دارد که ممکن است چک های مسافرتی را برای شما مبادله کنند.

با این حال، به طور کلی، چک های مسافرتی ارزش این زحمت را ندارند. استقبال گسترده از کارت‌ها، و همچنین گسترش دستگاه‌های خودپرداز، اتکا به پول نقد و کارت‌های اعتباری/دبیت برای پرداخت هزینه سفر را آسان‌تر می‌کند.

استفاده از کارت های اعتباری و کارت های نقدی در اسپانیا

اکثر خرده فروشان مناطق توریستی کارت های اعتباری و نقدی را می پذیرند

به منظور معامله و خرید و فروش ارز یورو در اسپانیا کارت های اعتباری و نقدی به طور گسترده در شهرهای بزرگ و مناطق توریستی پذیرفته شده است. با این حال، هنوز ممکن است خرده فروشان مستقل کوچکتری پیدا کنید که پرداخت کارت را قبول نمی کنند. بهترین کار این است که برای هر موردی، مقدار کمی یورو روی خود نگه دارید.

به بانک خانه خود اطلاع دهید که سفر خواهید کرد

اگر قصد دارید از کارت خود در خارج از کشور استفاده کنید، بهتر است از قبل به بانک خود اطلاع دهید. فناوری ضد کلاهبرداری برخی بانک ها در صورت مشکوک بودن به فعالیت های مشکوک، استفاده از کارت ها را مسدود می کند – و هزینه های ناگهانی در خارج از کشور می تواند باعث این امر شود.

کارمزدهایی را که بانکتان برای خرج کردن در خارج از کشور دریافت می کند، بررسی کنید

بسیاری از بانک‌ها برای پوشش هزینه‌های شما در خارج از کشور حق بیمه اضافه می‌کنند – معمولاً حدود 1 تا 3 درصد تراکنش است. با وجود این، برای راحتی و امنیت، خرج کردن کارت در هنگام سفر اغلب انتخاب خوبی است.

پیشنهادات را رد کنید تا به ارز اصلی شما شارژ شود

اگر تصمیم می‌گیرید در طول سفر هزینه‌های خود را با کارت اعتباری یا نقدی پرداخت کنید، ممکن است پیشخدمت یا فروشنده از شما بپرسد که آیا می‌خواهید با ارز اصلی خود هزینه دریافت کنید. این تبدیل ارز پویا (DCC) نامیده می شود.

DCC به عنوان یک «خدمات مشتری» توصیف می‌شود، زیرا می‌توانید هزینه تراکنش را به جای ارز محلی ناآشناتر، به ارز اصلی خود ببینید. اگرچه این فکر خوب به نظر می رسد، اما ایده بدی است. تراکنش‌های DCC شما را در معرض کارمزدهای پنهان و نرخ‌های مبادله ضعیفی که توسط بانک خارجی ارائه می‌شود، قرار می‌دهند.

به جای آن همیشه به ارز محلی – یورو – پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید : روش های انتقال پول از اسپانیا به ایران ، صرافی در اسپانیا

دستگاه های خودپرداز در اسپانیا:

برای پیدا کردن دستگاه خودپرداز در اسپانیا مشکلی نخواهید داشت. یک شبکه بانکی گسترده وجود دارد و همه روستاها به جز دورافتاده ترین روستاها تحت پوشش قرار خواهند گرفت. مکان یاب های زیر را بررسی کنید تا مطمئن شوید که یک دستگاه خودپرداز در جایی مناسب برای اقامت شما وجود دارد.

Visa ATM locator
MasterCard ATM locator
Amex ATM locator

انتخاب کنید که به ارز محلی شارژ شود

مانند هزینه‌های کارت‌های اعتباری و نقدی، DCC (که در بخش قبل توضیح داده شد) به این معنی است که ممکن است یک دستگاه خودپرداز از شما بپرسد که آیا می‌خواهید برای برداشت به ارز اصلی خود هزینه کنید یا خیر. همیشه انتخاب کنید که به ارز محلی شارژ شود تا با نرخ بد مبادله یک بانک خارجی از بین نروید.

تا زمانی که از کلاهبرداری DCC اجتناب کنید، برداشت از دستگاه خودپرداز راهی مناسب برای دریافت نرخ های معقول برای مبادلات یورو است. از آنجایی که می‌توانید چیزهایی را که نیاز دارید بیرون بیاورید، به این معنی است که نیازی به حمل مقادیر زیادی پول نقد در هر زمان ندارید – بسیار ایمن‌تر.

بانک ها در اسپانیا

اگر قصد سفر به اسپانیا را دارید، ارزش این را دارد که بررسی کنید آیا بانک شما در خانه با بانک های فعال در اسپانیا همکاری دارد یا خیر. اگر این کار را انجام دهند، ممکن است بتوانید برخی از خدمات را با نرخ های کاهش یافته دریافت کنید – برای مثال برداشت یا مبادله پول نقد در بانک های شبکه ای.

در اینجا برخی از رایج ترین بانک های محلی و بین المللی در اسپانیا آورده شده است:

پنج بانک خرده فروشی بزرگ در اسپانیا

  • BBVA
  • بانک کایکسا
  • بانکیا
  • Banco Santander
  • بانکو محبوب

بانک های بین المللی فعال در اسپانیا

  • BNP Paribas اسپانیا
  • HSBC اسپانیا
  • سیتی بانک اسپانیا
  • دویچه بانک اسپانیا

بانکداری در اسپانیا دشوار نیست. اما به دست آوردن یک معامله خوب در صرافی ارز شما ممکن است باشد. برای دسترسی ساده به پول خود در خارج از کشور – با کارمزد شفاف برای یک معامله منصفانه – از Wise استفاده کنید .

اگر در اسپانیا حساب بانکی دارید، یا شخصی را می شناسید که این کار را انجام می دهد، می توانید با استفاده از نرخ ارز متوسط ​​بازار واقعی بین کشورها پول انتقال دهید . این یک راه راحت است که یوروهایتان در انتظار شما باشد، بدون هیچ هزینه پنهان.