You are currently viewing روش های تبدیل ریال به دلار یورو صرافی

روش های تبدیل ریال به دلار یورو صرافی

تبدیل  ریال به دلار و یورو چگونه انجام می شود؟ آیا می توانیم از صرافی استفاده کنیم؟ چگونه پول خود را به دلار تبدیل کنیم ، نرخ تبدیل برای ریال به دلار چقدر است؟ آیا قصد دارید به زودی به خارج از کشور بروید؟ شما باید به ارز خارجی دسترسی داشته باشید. در حالی که می‌توانید تمام خریدهای خود را با کارت اعتباری یا نقدی انجام دهید، خطر هدر دادن پول زیادی را برای هزینه‌های خارجی دارید. یکی از راه های جلوگیری از آن، مبادله ارز و حمل پول نقد است. اما گاهی اوقات دسترسی به منابع مالی خارجی ممکن است گران باشد. اگر در ماموریت صرفه جویی در هزینه هستید، در اینجا ارزان ترین راه ها برای خرید آورده شده است

روش های تبدیل ریال به دلار یورو ، چگونه پول خود را به دلار تبدیل کنیم

1. در بانک محلی تبدیل ریال به دلار را انجام دهید

بسیاری از بانک ها و اتحادیه های اعتباری ارز خارجی می فروشند. برخی از موسسات مالی ارز سفارش می دهند و آن را به خانه مشتریان خود ارسال می کنند. این ممکن است راهی مناسب برای دریافت پول مورد نیاز برای سفرتان باشد. اما اگر مجبور به پرداخت هزینه حمل و نقل باشید، ممکن است پول زیادی را در این فرآیند از دست بدهید. یک راه ارزان‌تر برای دسترسی به ارز خارجی، خرید حضوری آن از شعبه بانک محلی است. ممکن است اصلاً مجبور به پرداخت هزینه نباشید. و بانک ها اغلب به بهترین نرخ های ارز دسترسی دارند.

2. از دستگاه خودپرداز بازدید کنید

اگر ساعت‌های طولانی کار می‌کنید و هرگز نمی‌توانید قبل از بسته شدن بانک خود را به بانک برسانید، بهترین شرط بعدی شما این است که قبل از ترک کشور نزد یک دستگاه خودپرداز بروید. تا زمانی که در شبکه بانک شما باشد، باید برای برداشت های خود کارمزد کمی بپردازید. همچنین می توانید دریابید که آیا بانک شما شعبه خارجی دارد یا خیر. اگر این کار را کرد، ممکن است بتوانید وجوه خود را از یکی از دستگاه های خودپرداز آنها برداشت کنید. اگر هزینه هایی وجود دارد که باید بپردازید، ممکن است ایده خوبی باشد که تا جایی که می توانید در یک زمان پول بردارید.

3. دریافت چک های مسافرتی را در نظر بگیرید

راه دیگر برای تبدیل ارز، خرید چک مسافرتی است. بسیاری از چک‌های مسافرتی از American Express می‌آیند، اما می‌توانید آن‌ها را از اکثر بانک‌ها یا اتحادیه‌های اعتباری دریافت کنید. ممکن است بتوانید آنها را از بانک یا اتحادیه اعتباری خود خریداری کنید، اما احتمالاً باید هزینه کمی بپردازید. مجدداً، اگر نمی‌خواهید برای ارسال آن‌ها به شما پول اضافی بپردازید، رفتن به بانک و خرید آن‌ها از یک باجه ایده خوبی است.

اگر نمی توانید چک های مسافرتی را از بانک خود دریافت کنید، ممکن است بانک دیگری در نزدیکی شما باشد که آنها را بفروشد. بسیاری از چک های مسافرتی از American Express دریافت می شود. اگر از وب سایت آن بازدید کنید، می توانید آدرس خود را وارد کنید و لیستی از نزدیک ترین بانک هایی که چک های مسافرتی ارائه می دهند را دریافت کنید. اما اگر حسابی در بانک ندارید، ممکن است کارمزدی که باید بپردازید بیشتر باشد.

چک های مسافرتی برای تبدیل ریال به دلار

خوبی در مورد چک های مسافرتی این است که اگر چک های مسافرتی را گم کنید یا شخصی آنها را بدزدد، به راحتی می توانید چک های اضافی سفارش دهید. به علاوه، هنگامی که آنها را دارید، تنها فردی هستید که می توانید آن چک ها را با ارز خارجی معامله کنید. نکته منفی این است که همه مشاغل به شما اجازه نمی دهند از آنها برای خرید استفاده کنید. بنابراین، احتمالاً باید پس از رسیدن به مقصد، بانکی را پیدا کنید که به شما امکان می دهد آنها را نقد کنید.

یک جایگزین، پیدا کردن یک کارت اعتباری سفری پیش‌پرداخت، مانند کارت‌هایی که American Express و MasterCard ارائه می‌کنند، است. آنها برخی از مزایای مشابهی را ارائه می دهند که چک های مسافرتی ارائه می دهند.

4. ارز را در شعبه بانک خارجی خود بخرید

اگر مکرراً به آنجا سفر می کنید، باز کردن حساب بانکی در یک کشور خارجی ممکن است منطقی باشد. اگر بانک ارز می فروشد، می توانید برای دریافت وجوه مورد نیاز خود تا رسیدن منتظر بمانید. اما راه اندازی یک حساب کاربری ممکن است زمان ببرد. بنابراین یا باید این کار را از قبل انجام دهید یا حساب باز کنید تا بتوانید بعداً در سفر بعدی خود به آن دسترسی داشته باشید.

5. سفارش ارز به صورت آنلاین برای تبدیل ریال به دلار

دفاتر آنلاین مختلفی وجود دارند که ارز خارجی می فروشند. اما برای به دست آوردن بیشترین پول با ارزان ترین نرخ، باید کمی تحقیق کنید. Travelmoneymax.com تنها یک وب سایت است که مقایسه دفاتر مختلف و یافتن دفاتر با بهترین نرخ ارز را آسان می کند. ممکن است بتوانید با سفارش مقادیر زیاد ارز از پرداخت هزینه حمل خودداری کنید.

نکاتی برای مدیریت پول و تبدیل ریال به دلار

همیشه به خاطر داشته باشید که نرخ ارز دائما تغییر می کند. اگر می‌خواهید بهترین ارزش دلاری را که مبادله می‌کنید، داشته باشید، بهتر است به اتفاقاتی که در اقتصاد می‌افتد و جهتی که نرخ‌ها در آن حرکت می‌کنند توجه کنید.

اگر سؤالات مالی فراتر از مبادلات ارزی دارید، سهل پرداخت می تواند کمک کند. بسیاری از افراد به دنبال کمک مالیاتی و برنامه ریزی مالی بلندمدت با ما تماس گرفتند، ما خدمات تطبیقی ​​خود را برای کمک به شما برای یافتن یک مشاور مالی راه اندازی کردیم. ابزار تطبیق سهل پرداخت می تواند به شما کمک کند فردی را پیدا کنید که با او کار کنید تا نیازهای خود را برآورده کند.

ابتدا به یک سری سوالات در مورد موقعیت و اهداف خود پاسخ خواهید داد. سپس برنامه گزینه های شما را به سه امانتی که مطابق با نیازهای شما هستند محدود می کند. سپس می‌توانید نمایه‌های آن‌ها را بخوانید تا در مورد آنها بیشتر بدانید، تلفنی یا حضوری با آنها مصاحبه کنید و انتخاب کنید که در آینده با چه کسی کار کنید. این به شما این امکان را می دهد که تناسب خوبی پیدا کنید در حالی که برنامه بیشتر کارهای سخت را برای شما انجام می دهد.

نحوه محاسبه نرخ ارز

نرخ مبادله به میزان هزینه مبادله یک ارز با ارز دیگر است. نرخ ارز در طول هفته به طور مداوم در نوسان است زیرا ارزها به طور فعال معامله می شوند. این امر قیمت را مانند سایر دارایی ها مانند طلا یا سهام بالا و پایین می کند. قیمت بازار یک ارز – مثلاً چند دلار آمریکا برای خرید یک دلار کانادا لازم است – با نرخی که هنگام مبادله ارز از بانک خود دریافت خواهید کرد متفاوت است. اغلب یک عنصر کلیدی از سه گانه های مالی است. در اینجا نحوه عملکرد نرخ ارز، و چگونگی تشخیص اینکه آیا معامله خوبی دریافت می کنید، آمده است.

یافتن نرخ ارز در بازار برای تبدیل ریال به دلار

معامله گران و موسسات به صورت 24 ساعته در طول هفته اقدام به خرید و فروش ارز می کنند. برای انجام یک معامله، یک ارز باید با ارز دیگری مبادله شود. برای خرید پوند انگلیس (GBP) باید از ارز دیگری برای خرید آن استفاده کرد. هر ارزی که استفاده شود یک جفت ارز ایجاد می کند. اگر از دلار آمریکا (USD) برای خرید GBP استفاده شود، نرخ مبادله برای جفت GBP/USD است. دسترسی به این بازارهای فارکس را می توان از طریق هر یک از کارگزاران اصلی فارکس یافت.

خواندن نرخ ارز

اگر جفت ارز USD/ریال 1.33 باشد، به این معنی است که برای 1 دلار آمریکا 1.33 دلار کانادا هزینه دارد. در USD/ریال، اولین ارز فهرست شده (USD) همیشه مخفف یک واحد از آن ارز است. نرخ مبادله نشان می دهد که چه مقدار از ارز دوم (ریال) برای خرید آن یک واحد از ارز اول (USD) مورد نیاز است. این نرخ به شما می گوید که خرید یک دلار آمریکا با دلار کانادا چقدر هزینه دارد. برای اینکه بدانید خرید یک دلار کانادا با دلار آمریکا چقدر هزینه دارد، از فرمول زیر استفاده کنید: 1/نرخ مبادله. در این مورد، 1 / ​​1.33 = 0.7518. خرید یک دلار کانادا 0.7518 دلار آمریکا هزینه دارد. این قیمت توسط جفت  ریال/USD منعکس خواهد شد. توجه کنید که موقعیت ارزها تغییر کرده است.

بیشتر بخوانید: روش های تبدیل ریال به یورو و انتقال پول از ایران به بلژیک

برخی از محبوب ترین ارزهایی که در برابر دلار معامله می شوند عبارتند از: یورو (EUR/USD)، ین ژاپن (USD/JPY)، پوند بریتانیا (GBP/USD)، فرانک سوئیس (USD/CHF)، دلار استرالیا. (USD/AUD)، دلار نیوزلند (USD/NZD)، و دلار کانادا (USD/ریال). اتفاقاً، ترتیب در هر مجموعه از پرانتزها منعکس کننده طرح نقل قول مستقیم مرسوم برای هر جفت است.

تبدیل گسترش می یابد

چگونه پول خود را به دلار تبدیل کنیم ؟ وقتی برای تبدیل ارزها به بانک مراجعه می کنید، به احتمال زیاد قیمت بازاری را که معامله گران دریافت می کنند، دریافت نخواهید کرد. بانک یا صرافی قیمت را مشخص می‌کند تا آنها سود ببرند، همانطور که کارت‌های اعتباری و ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت مانند PayPal، زمانی که تبدیل ارز رخ می‌دهد. اگر قیمت USD/ریال 330000 باشد، بازار می گوید برای خرید 1 دلار آمریکا 330000 ریال هزینه دارد. اگرچه در بانک، ممکن است 1.37 دلار کانادا قیمت داشته باشد. تفاوت نرخ ارز بازار با نرخ ارزی که می گیرند، سود آنهاست. برای محاسبه درصد اختلاف، تفاوت بین دو نرخ ارز را در نظر بگیرید و آن را بر نرخ مبادله بازار تقسیم کنید: 1.37 – 1.33 = 0.04/1.33 = 0.03. برای بدست آوردن درصد نشانه گذاری در 100 ضرب کنید: 0.03 x 100 = 3%.

در صورت تبدیل دلار آمریکا به دلار کانادا، نشانه گذاری نیز وجود خواهد داشت. اگر نرخ مبادله ریال/USD 0.75 باشد (به بخش بالا مراجعه کنید)، بانک ممکن است 0.7725 را شارژ کند. آنها از شما دلار آمریکا بیشتر از نرخ بازار دریافت می کنند. 0.7725 – 0.75 = 0.0225/0.75 = 0.03 x 100 = 3٪ نشانه گذاری. بانک ها و صرافی ها این خدمات را جبران می کنند. بانک به شما پول نقد می دهد، در حالی که معامله گران در بازار به صورت نقد معامله نمی کنند. برای دریافت پول نقد، در صورتی که سرمایه‌گذار به پول نیاز داشته باشد، هزینه‌های پردازش یا برداشت به حساب فارکس اعمال می‌شود. اکثر افرادی که به دنبال تبدیل ارز هستند، دریافت پول نقد به صورت آنی و بدون کارمزد، اما پرداخت نشانه گذاری، مصالحه ارزشمندی است.

برای نرخ ارزی که نزدیک تر به نرخ ارز بازار است، خرید کنید. می تواند در پول شما صرفه جویی کند. برخی از بانک ها در سراسر جهان اتحادهای شبکه خودپرداز دارند که به مشتریان هنگام برداشت وجوه از بانک های متحد، نرخ ارز مطلوب تری را ارائه می دهند.

نیازهای خود را محاسبه کنید

برای تبدیل ریال به یورو یا دلار ، اگر به اروپا می روید به یورو (EUR) نیاز دارید و باید نرخ مبادله EUR/USD را در بانک خود بررسی کنید. نرخ بازار ممکن است 1.113 باشد، اما صرافی ممکن است از شما 1.146 یا بیشتر هزینه کند.

فرض کنید 1000 دلار برای خرید یورو دارید. 1000 دلار را بر 1.146 تقسیم کنید (آنچه بانک ممکن است هزینه کند) تا 872.60 یورو به دست آورید. این همان مقدار یورو است که با 1000 دلار خود دریافت می کنید. از آنجایی که یورو گران تر است، می دانیم که باید تقسیم کنیم تا در نهایت واحدهای یورو کمتری نسبت به واحدهای دلار داشته باشیم. حالا فرض کنید 1500 یورو می خواهید و می خواهید بدانید که قیمت آن به دلار چقدر است. 1500 را در 1.146 ضرب کنید تا به 1719 دلار برسید. از آنجایی که می دانیم یورو گران تر است، یک یورو بیشتر از یک دلار آمریکا هزینه خواهد داشت، به همین دلیل است که در این مورد ضرب می کنیم.
خط پایین

نرخ ارز همیشه برای هزینه یک ارز نسبت به ارز دیگر اعمال می شود. ترتیبی که این جفت موارد فهرست شده است (USD/ریال در مقابل ریال/USD). به یاد داشته باشید که ارز اول همیشه برابر با یک واحد است و واحد پول دوم مقدار آن واحد پول دوم است که برای خرید یک واحد از ارز اول نیاز است. از آنجا می توانید نیازهای تبدیل خود را محاسبه کنید. بانک ها برای جبران خدمات خود، قیمت ارزها را نشانه گذاری می کنند. خرید در اطراف ممکن است باعث صرفه جویی در هزینه شما شود زیرا برخی از شرکت ها نسبت به نرخ ارز بازار، نشانه گذاری کمتری نسبت به سایرین دارند.