You are currently viewing معامله ارز یورو آلمان ، خرید و فروش

معامله ارز یورو آلمان ، خرید و فروش

بهترین راه برای خرید و فروش یا معامله ارز یورو آلمان چیست ؟ چطور یورو و دلار را مبادله کنیم ؟ در این مقاله به طور کامل معامله ارز یورو آلمان را بررسی می کنیم و تمامی هزینه ها و شرایط و روش ها را به طور کامل آموزش می دهیم.

جفت ارز EUR /USD یک جفت ارز محبوب برای معامله در بازار فارکس است. قبل از در نظر گرفتن سایر معاملات ارزی، مهم است که درک خوبی از این جفت داشته باشید. این به دلیل موقعیت آن به عنوان بزرگترین بازار در حوزه فارکس است که به عنوان فشارسنج برای عملکرد دلار آمریکا عمل می کند. برخی از معامله گران نیز از معامله ارز یورو به دلار به عنوان معیاری برای احساس ریسک جهانی استفاده می کنند.

فهرست مطالب

  • تاریخچه معامله ارز یورو آلمان به دلار
  • چه چیزی معامله ارز یورو به دلار را تحت تاثیر قرار می دهد؟
  • مزایای تجارت معامله ارز یورو به دلار چیست؟
  • خطرات تجارت معامله ارز یورو به دلار چیست؟
  • نحوه معامله معامله ارز یورو به دلار
  • بیشتر نشان بده، اطلاعات بیشتر

تاریخچه معامله ارز یورو آلمان به دلار 

جالب اینجاست که علیرغم تسلط بر حجم معاملات و محبوبیت، ابزار معامله ارز یورو به دلار تنها حدود 20 سال قدمت دارد، در حالی که بیشتر ارزهای فیات دیگر یک قرن یا بیشتر وجود داشته اند.

در 1 ژانویه 1999، یورو متولد شد. یورو ابتدا به عنوان یک رقیب بالقوه دلار در نظر گرفته شد. یورو فیزیکی بعداً در سال 2002 معرفی شد و معاملات یورو/دلار به زودی در بازار فارکس آغاز شد.

در ابتدا در 12 اقتصاد استفاده شد، هفت کشور دیگر از زمان راه اندازی اولیه به استفاده از یورو روی آورده اند. یورو در ابتدا در 26 اکتبر 2001 به نرخ 0.8296 دلار کاهش یافت و حتی در 15 ژانویه 2002 به 0.8115 دلار رسید.

یورو در 14 ژوئیه 2008 به 1.5916 دلار رسیده است. با این حال، بحران بزرگ مالی تأثیر منفی زیادی بر ارز داشت، زیرا معامله گران یورو را برای خزانه‌داری در ایالات متحده کنار گذاشتند.

علیرغم نوسانات اولیه، یورو تثبیت شده و به دومین ارز مهم جهان تبدیل شده است، به طوری که برخی از مردم حتی خواستار تبدیل یورو به ارز ذخیره جهان هستند. در چند سال گذشته برخی کشورها خواستار استفاده از یورو برای خرید و فروش نفت و سایر کالاها شده‌اند، اگرچه اکثریت قریب به اتفاق معاملات هنوز به دلار آمریکا انجام می‌شود.

چه چیزی معامله ارز یورو آلمان به دلار را تحت تاثیر قرار می دهد؟ 

عوامل متعددی وجود دارد که می‌تواند تأثیر چشمگیری بر نرخ مبادله یورو به دلار داشته باشد. این عوامل شامل عوامل سیاسی، مسائل زیست محیطی مانند بلایای طبیعی و حتی بیماری های همه گیر مانند ویروس کرونا است که می تواند به طور جدی بازارها را متزلزل کند.

قدرت اقتصاد اروپا در برابر ایالات متحده می تواند به طور بالقوه بر نرخ مبادله جفت ارز یورو به دلار تأثیر بگذارد. در اینجا جزئیات بیشتری در مورد نقش هر یک از ارزهای اصلی برای درک بهتر تأثیر بالقوه آنها بر اقتصاد جهانی و آنچه ممکن است برای اقدام قیمت معنی دارد، آورده شده است.

همچنین شایان ذکر است که تفاوت نرخ بهره تأثیر عمده ای بر آنچه در این جفت ارز می افتد دارد و بسیاری از معامله گران اسکناس 10 ساله در ایالات متحده در مقابل اسکناس 10 ساله در آلمان را زیر نظر خواهند داشت. با افزایش بازدهی در یک کشور یا کشور دیگر، سرمایه تجاری به سمت نرخ بالاتر حرکت می کند. در حالی که سایر بازده های 10 ساله در اتحادیه اروپا ممکن است بازدهی بیشتری داشته باشند، واقعیت این است که آلمان تقریبا 80 درصد از حجم را تشکیل می دهد.

نقش یورو 

یورو واحد پول 19 کشور از 27 کشور عضو اتحادیه اروپا است. این گروه از کشورها به عنوان “منطقه یورو” نامیده می شوند و بیش از 300 میلیون نفر در آن زندگی می کنند.

همچنین پس از دلار آمریکا دومین ارز بزرگ و دومین ارز پرمعامله در بازار ارز است. هر یورو به صد سنت تقسیم می شود.

یورو همچنین دومین ارز ذخیره جهانی پس از دلار است. این نشان دهنده سلامت اقتصادی همه کشورهای منطقه یورو است.

نقش دلار آمریکا 

دلار ایالات متحده، ارز ذخیره جهانی فعلی است و ارز پایه ای است که تمام نرخ های اصلی مبادله بر آن تعیین می شود. این کشور از نظر اقتصاد به ایالات متحده موقعیت قدرتمندی می دهد و به این کشور اجازه می دهد تا به عنوان مرکز مالی در سطح جهانی عمل کند.

از آنجایی که دلار برای تجارت جهانی بسیار مهم است، بیشترین حجم معاملات را دارد و نمی توان تاثیر آن بر سایر بازارها را نادیده گرفت. همچنین ارزی است که اکثر کالاها در سراسر جهان با آن معامله می شوند، از جمله طلا، گندم، نفت خام و بسیاری دیگر.

مزایای تجارت معامله ارز یورو به دلار چیست؟

 مزایا این است که تجارت جفت معامله ارز یورو به دلار بسیار زیاد است، که با توجه به این که این جفت ارز فارکس گسترده ترین معامله در جهان است و یکی از بزرگترین بازارهای جهان برای این موضوع است، منطقی است.

  •         بسیار نقد – جفت معامله ارز یورو به دلار یکی از بازارهای پرمعامله در جهان است و مطمئناً بزرگترین مبادله ارز در جهان است، بنابراین بسیار نقد است. این بدان معنی است که شما می توانید به راحتی از معاملات خود وارد و خارج شوید و اسپرد بسیار ناچیز است.
  •         در دسترس بودن 24 ساعته – اگرچه اکثر جفت‌های فارکس 24 ساعته در دسترس هستند، برخی از آنها در ساعات معاملاتی محدود هستند. علاوه بر این، برخی از آنها 24 ساعت شبانه روز باز هستند، اما در زمان های خاص مایعات بسیار کمتری دارند. این مشکل با جفت معامله ارز یورو به دلار نیست.
  •         اطلاعات به طور گسترده در دسترس – اطلاعاتی که بر ارزش این جفت ارز تأثیر می گذارد به طور گسترده در دسترس است، زیرا بزرگترین اقتصادهای جهان توسط ارزها نشان داده می شوند.
  •         روند بلندمدت – این جفت تمایل به روندهای چند ساله دارد که پیگیری و شناسایی نسبتاً آسان است. این یکی از بزرگترین مزیت های معامله جفت معامله ارز یورو به دلار است.

خطرات تجارت معامله ارز یورو به دلار چیست؟ 

در حالی که معامله جفت معامله ارز یورو به دلار برای معامله گران فارکس بسیار متداول است، مانند هر ابزار مالی دیگری، خطراتی نیز با بازار همراه است.

  •         نوسانات – نوسانات می تواند به شدت در بازارهای فارکس نوسان داشته باشد، و این در این جفت ارز نیز یکسان خواهد بود. با این حال، لازم به ذکر است که این جفت اغلب از عدم نوسانات رنج می برد، که باعث می شود نسبت به جفت های دیگر ثابت تر باشد، که ممکن است بر خلاف سبک معاملاتی شما عمل کند.
  •         رویدادهای ژئوپلیتیک – یکی از ویژگی های یورو که با بسیاری از ارزهای دیگر متفاوت است، این است که کشورهای زیادی از این ارز استفاده می کنند. به همین دلیل، یک رویداد ژئوپلیتیکی یا حتی سیاست ساده در کشوری مانند آلمان، اسپانیا یا ایتالیا می‌تواند باعث معاملات پر سر و صدا شود.
  •         سر و صدای کالا – این بیشتر به دلیل دلار آمریکا است تا یورو، زیرا بازارهای کالا تقریباً همیشه به دلار آمریکا قیمت گذاری می شوند. اگر بازارهای کالا از چرخش خارج شوند، می تواند بر این جفت تاثیر بگذارد.
  •         ریسک بر/خطر – توجه داشته باشید که دلار آمریکا به عنوان یک “ارز ایمنی” در نظر گرفته می شود، بنابراین اگر به دلیل رویدادهای اقتصادی یا سیاسی ناگهانی به سمت امن هجوم ببرید، اغلب یورو قربانی ایالات متحده می شود. قدرت دلار این ممکن است ربطی به خود یورو داشته باشد یا نداشته باشد.

نحوه معامله معامله ارز یورو به دلار 

اطلاعات زیر طراحی شده است تا به شما یک نمای کلی از نحوه شروع معامله یورو در برابر دلار آمریکا ارائه دهد. این جفت اغلب اولین جایی است که معامله گران ارز «دندان خود را در بازار کوتاه می کنند» و بنابراین یک انتخاب بسیار محبوب برای توسعه استراتژی ها است.

این جفت یکی از نقدشونده ترین بازارها در جهان است، به این معنی که می توانید به راحتی وارد و خارج از موقعیت خود شوید. همچنین می توان آن را به صورت شبانه روزی معامله کرد، که البته به کسانی که مجبور به کار روزانه هستند کمک می کند.

نمای کلی بیان شده در این راهنما را می توان در بازارهای صعودی و نزولی مورد استفاده قرار داد و این ریل های راهنما باید به عنوان نقطه شروعی برای معامله گران جدید در نظر گرفته شود تا سفر خود را آغاز کنند. استراتژی فردی و انواع معاملات مورد بررسی قرار می گیرد، اما این به خود معامله گر بستگی دارد که بفهمد کدام راه برای آنها مناسب است. هیچ نوع پاسخی برای همه وجود ندارد، اما اینها چیزهایی هستند که برای موفقیت باید به آنها فکر کنید.

سبک های معاملاتی معامله ارز یورو به دلار 

بیش از یک راه برای معامله موثر دلار یورو بسته به سلیقه شخصی و زمان موجود برای عرضه به بازار وجود دارد. همانطور که گفته شد، به طور کلی، معاملات را می توان به سه سبک مختلف تقسیم کرد.

یکی از مهمترین چیزهایی که معامله گران اغلب نادیده می گیرند روانشناسی است. به عنوان مثال، برای کسی که به راحتی یکی از سبک ها را معامله می کند، بسیار معمول است که معامله با دیگری کاملاً ناراحت باشد. این به روانشناسی شخصی شما می رسد و این چیزی است که باید به آن توجه زیادی داشته باشید.

اگر می خواهید سبکی را انتخاب کنید، به احساس خود در مورد تجارت توجه کنید. اگر در آن نوع محیط راحت هستید، پس سبک مناسب شماست. با این حال، اگر متوجه شدید که بیش از حد نگران تجارت هستید، ممکن است بخواهید نحوه برخورد با بازار را دوباره ارزیابی کنید. در واقع، گوش دادن به روانشناسی خود یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید به عنوان یک معامله گر انجام دهید.

اسکالپینگ   

اسکالپینگ شامل وارد و خارج شدن از موقعیت های بسیار سریع و متوالی است. اسکالپرها اغلب در یک جهت معامله می کنند، فقط برای چرخش و معامله در جهت مخالف نسبتاً سریع. آنها به دنبال سودهای سریع و کوچک هستند، اما با گذشت زمان، اگر یک اسکالپر خوب باشد، می توانند ببینند که سود آنها به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

معاملات روزانه 

استراتژی های معاملاتی روزانه بر راه اندازی هایی تمرکز می کنند که در یک جلسه معاملاتی باز و بسته می شوند. اغلب، آنها به نمودار روزانه توجه زیادی می کنند تا جهت کلی بازار را بدست آورند و سپس به دنبال تنظیمات در بازه های زمانی پایین تر می گردند و موقعیت های خود را در پایان روز معاملاتی خود می بندند.

تجارت نوسان 

معامله گران Swing زمان بسیار بیشتری را نسبت به اسکالپرها یا معامله گران روزانه در موقعیت های خود می گذرانند، زیرا سعی دارند از تغییرات روند استفاده کنند. این موقعیت ها می تواند روزها، هفته ها یا حتی ماه ها طول بکشد. آنها کمتر نگران سر و صدای نمودارهای کوتاه مدت هستند و بیشتر نگران حرکت تا جایی که می توانند هستند.

باید توجه داشت که برای یک معامله گر نوسانی نیاز به مقدار قابل توجهی صبر و حوصله است، اما برای کسانی که زمان محدودی برای اختصاص دادن به بازارها دارند، معاملات نوسانی می تواند راهی بسیار سودآور برای معامله باشد. این به این دلیل است که مثلاً وقتی در محل کار نبودید، نگران اتفاقاتی که در بازار می افتد نیستید. شما بر اساس جایی که فکر می کنید بازارها طی چند روز یا هفته آینده به کجا خواهند رفت، معامله انجام می دهید.

همچنین ارزش این را دارد که از خود بپرسید که آیا به راحتی می‌توانید یک موقعیت را یک شبه نگه دارید. برخی از معامله گران هستند، برخی معامله گران هستند یا نه. اگر اینطور نیستید، معاملات نوسانی تقریبا غیرممکن خواهد بود. با این حال، اگر توانایی انجام معامله و خروج را دارید، معاملات نوسانی ممکن است نقطه قوت شما باشد.

استراتژی های معاملاتی معامله ارز یورو به دلار 

اگر قصد دارید جفت ارز معامله ارز یورو به دلار را معامله کنید، باید یک استراتژی برای استفاده از حرکات در بازار ایجاد کنید. در حالی که هیچ نوع استراتژی “یک اندازه مناسب” وجود ندارد، واقعیت این است که بیشتر استراتژی ها را می توان به چند نوع کلی طبقه بندی کرد.

اینها به عنوان یک نقطه شروع و نه یک راهنمای جامع برای استراتژی ها هستند. همانطور که این استراتژی ها را می خوانید، به این فکر کنید که آیا با نحوه نگاه شما به بازارها مطابقت دارد یا خیر. اگر یکی از آنها با شما طنین انداز شد، می دانید که چگونه سیستم خود را توسعه دهید.

بیشتر بخوانید: انتقال پول از آلمان به ایران

بازرگانی پولبک 

عقب نشینی های معاملاتی یک استراتژی رایج است که معامله گران از آن برای معامله نه تنها در بازار یورو/دلار آمریکا، بلکه برای هر بازاری که برای دوره های زمانی طولانی تمایل دارد، استفاده می کنند. ایده این است که بازار برای همیشه به یک جهت نمی رود و گهگاه در برابر روند کلی عقب نشینی خواهد داشت. این را می توان در هر دو روند صعودی و نزولی مشاهده کرد.

هنگامی که بازار در برابر روند عقب نشینی می کند و سپس نشانه هایی از فرسودگی را نشان می دهد، معامله گران اغلب به نفع روند اصلی بلندمدت وارد بازار می شوند. عقب نشینی اغلب یک موضوع ساده است که معامله گران در روند بلندمدت سود می برند و به کسانی که به اندازه کافی صبور بوده اند تا منتظر عقب نشینی باشند، فرصتی برای پیوستن به معامله طولانی مدت ارائه می دهند.

راه‌های متعددی برای شناسایی یک ورودی وجود دارد که می‌تواند به سطح اصلاح فیبوناچی، سطح حمایت یا مقاومت قبلی یا حتی الگوهای کندل ساده کاهش یابد.

تجارت برک آوت 

یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای معامله ارز یا هر بازار دیگری در این زمینه، معاملات شکست‌آمیز است. معامله‌گر به بازار نگاه می‌کند و منطقه‌ای از تثبیت را شناسایی می‌کند، جایی که قیمت در یک الگوی نسبتاً مشخص به عقب و جلو می‌رود.

با درک این موضوع که بازارها هر از گاهی در پس زمینه روندهای بلندمدت ادغام می شوند، یک معامله گر می تواند به این مناطق به عنوان فرصتی برای استفاده از اینرسی ایجاد شده در بازار نگاه کند. طرح معاملاتی بسیار ساده است: معامله گران منتظر هستند تا بازار را ترک کنند و سپس به محض اینکه حرکت کرد، وارد بازار شوند.

ایده این است که معامله‌گرانی که در طرف مقابل معامله بوده‌اند باید موقعیت‌های خود را پوشش دهند و در نتیجه بازار را به سمت شما سوق دهند. این به مقدار باورنکردنی صبر نیاز دارد، اما می تواند راهی کاملاً سودآور برای تجارت در بازار باشد. علاوه بر این، لازم به ذکر است که این کار در هر بازه زمانی قابل انجام است. همانطور که گفته شد، شکست در نمودار هفتگی وزن بسیار بیشتری نسبت به شکست در نمودار پنج دقیقه ای دارد.

تجارت محدود به محدوده

برخی از معامله گران ترجیح می دهند منتظر بمانند تا بازار در یک منطقه نسبتاً فشرده و محدود به عقب و جلو برود. در این سناریو، ایده این است که با بازار رفت و آمد کنید تا در نهایت از این منطقه کاملاً تعریف شده خارج شود. ایده این است که شما در حال معامله به جلو و عقب هستید و از ادغام استفاده می کنید تا زمانی که در نهایت اشتباهتان ثابت شود.

اگر چنین معامله ای را انتخاب می کنید، باید این واقعیت را بپذیرید که دیر یا زود متوقف خواهید شد. با این حال، اگر منطقه تثبیت خوبی داشته باشید، ممکن است قبل از اینکه در نهایت یک معامله بازنده داشته باشید، سه یا چهار معامله برنده شوید. ایده این است که شما بیشتر از اینکه ببازید برنده خواهید شد. همچنین استفاده از یک نوسانگر برای شناسایی معاملات محدوده محدود برای مردم رایج است.

نکاتی برای تجارت معامله ارز یورو به دلار 

هنگام معامله جفت معامله ارز یورو آلمان به دلار باید عوامل متعددی را در نظر گرفت. در حالی که یکی از مایع ترین جفت ها در جهان است، برخی از تفاوت های ظریف وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید.

  •         سیستم خود را آزمایش کنید – مطمئن شوید که سیستم خود را در جفت معامله ارز یورو به دلار، از طریق یک حساب آزمایشی یا داده های تاریخی آزمایش کنید تا مطمئن شوید که انتظار مثبتی دارد.
  •         به فدرال رزرو گوش دهید – باید توجه ویژه ای به فدرال رزرو و اعلامیه های آن و همچنین سخنرانی های اعضا داشته باشید، زیرا آنها سیاست های پولی ایالات متحده را تعیین می کنند.
  •         به ECB گوش دهید – همچنین باید به بانک مرکزی اروپا و اطلاعیه های آن و همچنین سخنرانی های اعضا توجه ویژه ای داشته باشید زیرا آنها سیاست های پولی اتحادیه اروپا را تعیین می کنند.
  •         تفاوت نرخ بهره را تماشا کنید – با نظارت بر بازار اوراق قرضه 10 ساله برای اقتصادهای مختلف، با توجه ویژه به بازده 10 ساله آلمان، تفاوت نرخ بهره را بین اقتصادهای بزرگ اروپایی و ایالات متحده مشاهده کنید.

نتیجه 

معامله معامله ارز یورو به دلار مکانی عالی برای معامله گران مبتدی است تا یاد بگیرند چگونه در بازارهای ارز حرکت کنند. این به این دلیل است که اسپرد در این جفت معمولاً بسیار کم است، بنابراین به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به غلبه بر شکاف‌های بزرگ بین ورود و سودآوری، به معامله در بازار ارز عادت کنند. علاوه بر این، این جفت ارز نقدی ترین جفت ارز در جهان است، بنابراین امکان معامله در هر زمانی از روز را فراهم می کند.

همچنین شایان ذکر است که این دو ارز دو ارز بزرگ در جهان هستند، بنابراین اطلاعات و تجزیه و تحلیل مالی به راحتی به صورت آنلاین یافت می شود. یورو به عنوان “ضد دلار” در نظر گرفته می شود، بنابراین اگر یک ارز در دنیای فارکس به خوبی پیش می رود، ارز دیگر معمولا آسیب می بیند.

افتتاح حساب رایگان

اکثر معامله گران شروع به معامله معامله ارز یورو به دلار قبل از جفت های دیگر می کنند، زیرا تمایل دارد در بلندمدت به طور قابل پیش بینی حرکت کند. همانطور که گفته شد، این بازار مانند هر بازار دیگری عمل می کند به این معنا که تجزیه و تحلیل یکسان است، اما از آنجایی که این بازار بسیار معامله شده است، تغییر روند بسیار بیشتر طول می کشد و در نتیجه آن را به مکانی عالی برای معامله تبدیل می کند.